ddmagazine newsletter issue April 2011

Link issue Works en nico In en nico' images landscape is an adventure of knowledge touching the far-off with disarmed sensitivity to silence and light.

20/apr/2011 17.26.17 daydreaming magazine Contatta l'autore

Having trouble viewing this email? View it in your browser . ddmagazine

ABC Widgets

DDM Newsletter April 2011

SCRAPBOOK
April 2011 issue of DDMagazine is on line!

Link issue

Works

en nico

In en nico' images landscape is an adventure of knowledge touching the far-off with disarmed sensitivity to silence and light. In his photos the author stops instant when something absolute shows as extraordinary and familiar at the same time.

Patrizia Miliani

EMMANUEL LAFONT

Everything is lemon in the work “Limon en el Ojo” of Lafont, also the childhood's fears, especially those ones that steal us a smile when we remember them.

Paola Castellan (from Lafont)

STEFAN THOMPSON

Thompson's creatures are a being somedy's characters that pick up fists and wounds in a uman animal grief that touch the heart with tender paws. The stroke digs into the creature fragility that finds in weakness his existencial tenacity.

ROBERT ROMANOWICZ

Romanowicz house in Poland has one thousand windows from which one can see the strange lives and adventures of his characters. The author is a pan animist that goes beyond the bounds of animal and vegetal world to arrive into pastry universe.

P.C.

REBECCA TILLETT

The feminine in Tillett's works is placed against bare wall papers, or rough cement walls, metal rolling shatters, a physical and interior space that seems a rich and fascinating desert, what is remained after breaking up the feminine stereotypes, everything played with self-irony and clearness wearing coloured high heeled shoes

Link magazine
Link numero

SCRAPBOOK
il numero di Aprile 2011 di DDMagazine è on line!

Link issue

In questo numero:

EN NICO

Nelle immagini di en nico il paesaggio è un'avventura della conoscenza che tocca il lontano con disarmata sensibilità al silenzio e alla luce. Negli scatti l'autore racconta l'attimo in cui si manifesta qualcosa di assoluto che appare distante e familiare al tempo stesso.

Patrizia Miliani

EMMANUEL LAFONT

Tutto è limone nella raccolta “Limon en el Ojo” di Lafont, anche le paure dell’infanzia, quelle che ci rubano ancora un sorriso quando ci ripensiamo.

P. Castellan (da E. Lafont)

STEFAN THOMPSON

Le creature di Thompson sono personaggi di una commedia dell'essere, che raccattano pugni e ferite, in un dolore animale e umano che tocca il cuore con zampe leggere. Il tratto scava nel racconto della fragilità creaturale che nella debolezza trova la sua tenacia esistenziale.

ROMANOWICZ

Ha mille finestre la casa in Polonia di Robert Romanowicz e da ognuna si possono ammirare come istantanee le singolari esistenze e narrazioni dei suoi personaggi. Un pan-animista che oltrepassa i limiti del mondo animale e vegetale per approdare all'universo della pasticceria.

P. C.

REBECCA TILLETT

Il femminile di Tillett è ritratto contro nude carte da parati, ruvido cemento, serrande metalliche, uno spazio fisico e interiore che assomiglia a un deserto ricco e attraente, ciò che resta dopo aver disintegrato gli stereotipi femminili, tutto giocato con auto-ironia e lucidità su colorati tacchi alti.

Link magazine
Link numero

Ai fini del D.Lgs. 196/2003 ("Codice della privacy") sulla tutela dei dati personali, questo messaggio ed i suoi eventuali allegati, sono rivolti unicamente al/i destinatario/i indicato/i e potrebbero contenere informazioni riservate o confidenziali. Se lo ha ricevuto per errore, ci scusiamo per l'inconveniente e lo segnali cortesemente al mittente e allo scrivente distruggendo subito l'originale. Ogni altro utilizzo sarà considerato
illegale. La distribuzione, modifica, copia o divulgazione dello stesso è assolutamente proibita, e gli abusi tanto del messaggio che dei suoi allegati saranno immediatamente perseguiti ai sensi della normativa vigente ed in ogni sede prevista.DDproject non si assume alcuna responsabilità per usi impropri di questo messaggio o di sue parti.

The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient is prohibited according to the Italian Law 196/2003 of the Legislature. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.

Footer