SALENTO FILM FESTIVAL CELEBRA JOHN SAVAGE / SIFF HONOR JOHN SAVAGE

English Version at the bottom

Contact:
Think Italian P.R. info@thinkitalian.org

JOHN SAVAGE RICEVERÀ IL "SALENTO AWARD" ALLA SERATA DI GALA DOMENICA 26 SETTEMBRE AL PICCOLO MONDO A CASTRO MARINA

HOLLYWOOD, CA. 4 AGOSTO, 2004 - Il Salento International Film Festival (SIFF 2004) celebra il lavoro di John Savage consegnandogli il "SALENTO AWARD", Premio creato per onorare attori, registi, scrittori e artisti del cinema che hanno contribuito con la loro professione e con il loro lavoro a lasciare un segno nel cinema nazionale e intenazionale, all'edizione inaugurale del SIFF 2004 che si svolgerà dal 18 al 26 Settembre a Tricase Lecce.

Intenso e delicatamente di bell'aspetto John Savage ha studiato recitazione alla famosa "Accademy of Dramatic Arts" di New York. Esordisce inizialmente in alcune serie televisive per poi approdare al cinema. Ha partecipato ad oltre 100 film e tra i suoi film ricordiamo "Il Cacciatore" di Michael Cimino e "Il Padrino parte III" di Francis Ford Coppola.

La cena di Gala e La cerimonia di premiazione si svolgerà Domenica 26 Settembre alle ore 20:30 nell'esclusivo "Hotel Piccolo Mondo" situato a picco sul mare in una delle zone più belle e suggestive della costa salentina a Castro Marina, con la partecipazione di stars nazionali e internazionali.

Gala Dinner Euro 80.00, prenota subito posti limitati chiama il numero 340 8063 589 o il 0836 947035. Disponibili a numero limitato i Pass V.I.P. full access a euro 150.00 che comprende accesso alle proiezioni, a tutte le feste, ai cocktail privati e al Gala Dinner. Per prenotare il tuo V.I.P. Pass chiama il 340 8063589.

Per la stampa o per interviste mandare una e-mail a: Press@salentofilmfestival.com Per informazioni http://www.salentofilmfestival.com

SIFF CERCA VOLONTARI - Il Salento Film Festival dà l'opportunità agli studenti e agli appassionati di cinema di collaborare all'organizzazione del festival. Intendiamo coinvolgere nell'organizzazione del Festival nuove persone con ruoli e responsabilità specifiche. I volontari avranno l'occasione di conoscere dall'interno come è organizzato e come si articola un festival internazionale di cinema. Tutti gli interessati possono spedire un'e-mail, con allegati un curriculum vitae e una breve lettera di motivazioni, al seguente indirizzo: volunteers@salentofilmfestival.com

English Version

JOHN SAVAGE TO BE HONORED AT THE SALENTO INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ON SEPTEMBER 26, 2004 AT THE "PICCOLO MONDO HOTEL " IN CASTRO MARINA, ITALY

HOLLYWOOD, CA. 4 AGOSTO, 2004 - The Salento International Film Festival will honor the work of John Savage on September 26, 2004. Mr. Savage will be presented with "SALENTO AWARD" or his accomplishments in film, at the Salento International Film Festival , which will be held on September 18-26, 2004 , Tricase, Lecce - Italy. In the heel of the boost shaped Italy, surrounded by the sea on three sides, with its end Santa Maria di Leuca Cape

The SALENTO AWARD was created to honor actors, directors and writers who have contributed greatly to their profession and amassed an impressive body of work.

John Savage was born John Youngs in Old Bethpage, Long Island, NY in 1950. He studied acting at the prestigious American Academy of Dramatic Arts in New York City; his breakthrough role in film came five years after his debut, in 1978's The Deer Hunter. A clean-cut, boyishly handsome blond, Savage impressed in such other acclaimed films as "Hair", "The Onion Field", "Maria's Lovers" , "Salvador","The Thin Red Line", "Message in a Bottle", and "Summer of Sam", and is still a believable screen presence.

Closing Night Award Ceremony and Gala Dinner will be held at PICCOLO MONDO HOTEL located a Castro Marina on September 26, 2004 at 8:30 PM. Tickets for the Gala Euro 80.00 will be on sale on August 16, by calling + 39 340 8063589 or +39 0836 947035 This event will be sold out make your reservation on time, very limited seats.

For media credentials, RSVP and for interview please e-mail at: Press@salentofilmfestival.co For more information log on at: http://www.salentofilmfestival.com

Volunteers Wanted:
Are you passionate about Italy and films?
We are currently seeking volunteers to help organize the 1st SALENTO INT.L FILM FESTIVAL, Learn the nuts and bolts of putting a festival together while working in a creative and stimulating atmosphere. We are seeking the support and assistance of qualified volunteers. Outgoing, friendly and enthusiastic volunteers who want to be part of the 2004 Salento Film Festival. If you are interested in becoming a volunteer, please complete the e-mail: volunteers@salentofilmfestival.com

.................................................................
This email should only be sent to those who have asked to receive it.
To unsubscribe, return to the web form where you first subscribed at: http://www.thinkitalian.org/main.html and
click the "unsubscribe" button.