Duce Martinez - N-Zino @ Room26

Purple Room : Spellband

Duce Martinez - N-Zino Room26 Sabato 12 Maggio 2012

Duce Martinez
Previously a Break-Dancer and part of the DYNAMIC BREAKDANCERS he traveled around the world performing with the legendary Fat Boys – RUN DMC and Grandmaster Flash. Break dancing was to become a big stepping stone for Duce’s musical dreams as dancing gave him appearances on network shows such as Regis and Kathy Lee, and cameo appearances in a number of movies like The Last Dragon, Fast Forward and That’s Dancing.
Once part of the famed partnership Soul Creation, Duce amassed a resume that resembles a who’s who list of outstanding recording artists: T La Rock, Fearless Four, The Treacherous Three, Just Ice, King Sun, Lauren Hill, Ted Mills (Blue Magic), Raw Stilo, India, Kenny Bobien, Su Su Bobien, Stephanie Cooke, Colonel Abrams, the late Sabrynaah Pope, Michelle Weeks, Dawn Tallman, Cassio Ware, Theo Gerideau, to name a few.
Fast forward to 2009 and Duce is all the rage, fresh from resoundingly successful gigs in Italy where he riveted club audiences and left them begging for more of his hypnotic style of DJing. His latest signature smash on Vega Records, the re-worked Just As Long club classic by Love Committee has torn its way to the top of the charts.
Duce has worked on other recent successes for artists such as Joi Cardwell, Stephanie Cooke and Kenny Bobien, and he lists upcoming projects with Lou Gorbea, Louie Vega, Krystine Walker, Darryl D’Bonneau and Dave Rodney among some of his interesting upcoming releases.

N-Zino
Salernitano di nascita , sardo di adozione, N-Zino all’anagrafe Enzino Iannece, ha sulle spalle diversi decenni di musica e dancefloor tra club italiani, inglesi ed ibizenchi.
La sua gioventù è influenzata da sonorità house americane e più precisamente quelle della grande mela, ispirato da dj’s come Kerri Chandler e MAW, negli anni la sua vena musicale prende una piega decisamente elettronica diventando un camaleonte della musica da ballo contemporanea.
I suoi suoni oggi sono caldi e melodici, i suoi set fondono in modo inconfondibile techno, house e deep, dando sfogo alla sua prerogativa: il djing, grazie al quale crea sempre immediato feeling con il dancefloor.
Da ormai 10 anni la sua residency è l’ Ambra di San Teodoro, dove inoltre ricopre il ruolo di direttore artistico.
Anche se la sua attività di produttore non è ancora intensa, hanno visto la luce già una dozzina di suoi progetti con diverse Label italiane e straniere e diversi remix tra cui quelli per Robert Owens, The Revenge, Ray Okpara