Just for you - lo smooth jazz di Mirko Fait

16/giu/2009 12.34.45 Heaven Music Events Contatta l'autore

Italiano

Per chi avesse seguito la carriera discografica di questi due artisti, Mirko Fait e John Toso, questo album segna un po' una svolta rispetto ai precedenti lavori, non perché si discosti totalmente dai precedenti, ma soprattutto perché si denota una maturità che forse è accentuata dal binomio stesso. Infatti il lavoro che vede i due musicisti per la prima volta insieme è una simbiosi perfetta.

Al lirismo del pianista Toso che crea atmosfere oniriche, a volte anche con poche note, si interseca un arrangiamento, sempre del pianista, di archi che sottolinea il romanticismo di alcuni brani. Un perfetto contrasto con la voce strumentale del sax di Mirko Fait che, pur sostenendo queste melodie, a volte le incalza con fraseggi jazz fino a irriverenti sperimentazioni sonore.

www.believedigital.com/albums/51714,just-for-you.html

English

For those who have followed the disco-graphic career of these two artists, Mirko Fait and John Toso, this album indicates a change compared to the previous works, not because it totally moves away from the previous ones, but above all because we can denote a maturity that is perhaps accentuated by the duo itself. Indeed the work that brings for the first time the two musicians together is a perfect symbiosis.

To the lyricism of the pianist Toso that creates dreamlike atmospheres, sometimes even with just a few notes, an arrangement of strings, always by the pianist, underlines the romanticism of some tracks. A perfect contrast with the instrumental voice of Mirko Fait’s saxophone that, although it supports these melodies, at times hurries them with jazz phrasings to form some irreverent sound experimentations.

www.believedigital.com/albums/51714,just-for-you.html