Futuristi nel mondo per Steve Jobs

Persone Fiorella Terenzi, Randal A. Koene, Jacopo Tagliabue, Marta Rossi, David Pearce, Remi Sussan, Roberto Marchesini, Dan Massey, Miriam Ji Sun, David Styles, Natasha Vita, Robert Geraci, Eugen Leitl, Emanuele Ratti, Giulio Prisco, Mike Treder, David Orban, Giuseppe Vatinno, Martine Rothblatt, Max More, Vitaliano Teti, Graziano Cecchini, Roberto Guerra, Antonio Saccoccio, Riccardo Campa, Francesco Verso, Phillip Galinsky, Roby Guerra, Franco Battiato
Luoghi Roma, Italia, Ferrara, Manufahi
Organizzazioni Next Dila Dreamhacker, Associazione Italiana Transumanisti, Milan
Argomenti internet, software, informatica

07/ott/2011 12.19.51 FUTURGUERRA Contatta l'autore

*Immortale la lezione vivente del grande Steve Jobs.. al di là del tempo e dello spazio, delle banalità e della mediocrità che caratterizzano oggi l'Italia (da Roma a Ferrara, povere patrie- direbbe lo stesso Franco Battiato). Digito, quindi quale migliore omaggio al grande uomo del futuro, morto precocemente, fino all'ultimo, nonostante la grave malattia, protagonista della vera storia contemporanea dell'umanità (e non dei porcellum che infestano tutti gli old media e la paleopolitica nazionale da Ferrara a Roma), se non un tributo appunto in quello stile di verità e bellezza, laddove "il tempo e lo spazio morirono ieri!": ecco, quindi la dedica al neutrino....   via uno dei più importanti convegni futuristi e futurologi del 2010...in Italia..

Roby Guerra, coordinatore LLF, Laboratorio Letteratura Futurista per l'Associazione Italiana Transumanisti  www.transumanisti.it

TransVision 2010, October 22-24, 2010

TransVision 2010 (Milan, October 22-24, 2010) is over. The conference has been a full 2-way “mixed-reality” event, with speakers and participants in both Milan and Teleplace. Please see the first conference report on Giulio Prisco’s blog and the more detailed article on KurzweilAI.
TransVision 2010 in Teleplace

Video coverage - The HD videos taken in Milan will be available on the conference’s DVD and online on blip.tv, see the index on the TransVision 2010 website. Some participants have also recorded videos from Teleplace. The videos are available on telexlr8.blip.tv. Thanks to Phillip Galinsky, Next Dila Dreamhacker, G. Stephens and others.
VIDEO 1A: Day 1, Part A - 360×240 resolution, 1 hour 35 min. Francesco Verso (last part of his talk), Riccardo Campa on Italian Futurism, Antonio Saccoccio, Roberto Guerra (also with contributions from Graziano Cecchini and Vitaliano Teti).
VIDEO 2A: Day 2, Part A - 600×400 resolution, 1 hour 10 min. Aubrey de Grey (last part of his talk), Max More.
VIDEO 2B: Day 2, Part B - 600×400 resolution, 1 hour 44 min. Martine Rothblatt, Giuseppe Vatinno, David Orban.
VIDEO 2C: Day 2, Part C - 360×240 resolution, 1 hour 45 min. Mike Treder, Giulio Prisco, Emanuele Ratti.
VIDEO 2D: Day 2, Part D - 360×240 resolution, 2 hours 10 min. From Teleplace: Eugen Leitl, Robert Geraci, Natasha Vita-More.
VIDEO 2E: Day 2, Part E - 360×240 resolution, 23 min. From Teleplace: David Styles.
VIDEO 3A: Day 3, Part A - 360×240 resolution, 3 hours 29 min. Miriam Ji Sun, Dan Massey, Roberto Marchesini, Remi Sussan, David Pearce.
VIDEO 3B: Day 3, Part B - 360×240 resolution, 2 hours 59 min. Polytopia project, Anders Sandberg, Marta Rossi and Jacopo Tagliabue, Randal A. Koene, Fiorella Terenzi (by proxy).
VIDEO 3C: Day 3, Part C - 600×400 resolution, 2 hours 59 min. Polytopia project, Anders Sandberg, Marta Rossi and Jacopo Tagliabue, Randal A. Koene, Fiorella Terenzi (by proxy). Same as Day 3 part b with higher resolution.
NOTES: To download the source .mp4 video files from blip.tv, open the “Files and Links” box.