[Eventi Vintage] Maggio/Giugno 2008 -

15/mag/2008 12.00.00 Stefano Wolf Contatta l'autore

(Marché de la mode Vintage) Il più grandemercato Vintage francese presso (Francia), Vintage shopping day SABATO 17 MAGGIO 2008 un'edizione speciale estiva presso i padiglioni della FRICHE La Belle de Mai, quartiere degli artisti marsigliesi

2008 con orari sab. 10/20 e dom.

10/19, ingresso € 4, gratuito per i bambini sotto i 12 anni

FESTA DELLA NATURA, ARTI E TRADIZIONI, Piazzola Sul Brenta (Padova,Italia), da SABATO 31 MAGGIO A LUNEDI' 2 GIUGNO 2008

presso lospazio EX FILATURA JUTIFICIO e l'adiacente Piazza Camerini. Ingresso libero
e speciale area dedicata al VINTAGE.
Maggiori informazioni sul post del blog Vintagevents

For Immediate Release

Vintage shopping day in France with morethan 300 exhibitors, will take place next Saturday May 17(10 a.m. to 7 p.m.

at the Marché de Gros. Free entrance.

(France) will move to the artists district La FRICHE La Belle deMai adding to the Winter edition a special summer venue

from Saturday June 21st to Sunday 22nd 2008 withopening times 10 a.m./8 p.m. (7 p.m. on Sunday).

Entrance: 4€, Kids aged under 12 free.

from Friday May 31 to Sunday June 2 2008,at the polyvalent space EX JUTESPINNING FACTORY (Jutificio) and the close-by Piazza Camerini. Freeadmission and special Vintage Area with period handmade clothing and accessories.

Riferimenti fonte/Source:

/Fax+39-0445-851323

* * *

MASSILIA VINTAGE, 4°SALONE INTERNAZIONALE MODA EDESIGN con orari sab. 10/20 e dom. 10/19, ingresso 4€, bambini sotto

* * *

NUOVA APERTURA SHOW-ROOME ARCHIVIO ACCESSORI VINTAGE DI RICERCA: aperto a dal 6 maggio scorso lo Show Room“Sculture da Indossare.

E' operativa la parte dell'archivio calzature anni '40/'80 del Novecento composto di circa 1000 paia di scarpedi ricerca (fra estive e invernali) e circa 500 cinture, con continui arrivi in media ogni due settimane. Levisite da parte degli operatori moda professionali, sia per effettuare acquistisia per noleggi, potranno essere prenotate, sempre su appuntamento, a partiredal 1° giorno disponibile: martedì 27 maggio e fino alla fine del mese digiugno scrivendo all'indirizzo di e-mail: comunicazionenuova @ libero . it

Imminente anche l'apertura della parte più poderosa dedicata a borse anni 1880/1980 che conta qualche migliaio di esemplari e per la quale verrà data opportuna comunicazione.

NEW OPENING :

Opened last May 6th,the Show room Sculptures To Wear is operating now with the

shoe and belts part(about 1000 pairs of shoes fromthe Forties to the Eighties, half for the Winter and half for the summerseason) and 500 belts with averagenew arrivals every two weeks. Fashion professionals interested in booking avisit, either for

buying or renting, canask for an individual appointment via e-mail: sculturedaindossare@alice.it

The first available daywill be from Tuesday May 27th and on up to the end of June.

The widest part of thisVintage archive, with some thousands pursesdated 1880/1980 will soon be operative as well.

* * *

Today a new section of the Vintage Events blog is born, testy title "Vintage hunters faces". Usually reserved and discrete, with out of ordinarylooks far from any kind of uniform, sometimes eccentric, very individualistic,funny, cool, emotional, with volcanic ideas, creativity and incredible visions,the Vintage hunters (dealers and collectors-sellers) surprise and fascinate fortheir charm. l will try to watch out, discover and shoot with my camera themost interesting ones