AMD entra nella classifica annuale "100 Best Corporate Citizens"di CRO MAGAZINE

AMD entra nella classifica annuale "100 Best Corporate Citizens"di CRO MAGAZINE Carissima/o, AMD annuncia che è stata segnalata da CRO Magazine (la rivista americana CRO, Corporate Responsibility Officers), tra le prime 100 aziende al mondo impegnate in politiche di Corporate Responsability, raggiungendo il 46 posto nella classifica.

09/mar/2009 16.53.27 Imageware Contatta l'autore

Carissima/o,

“100 Best Corporate Citizens” è l’unico elenco in cui le informazioni sono pubbliche e dove 1000 tra le maggiori aziende statunitensi quotate in borsa vengono valutate in base alle prestazioni ottenute in 7 settori chiave: ambiente, cambiamenti climatici, diritti umani, filantropia, relazioni con i dipendenti, Financial e Governance.

AMD  ha ottenuto il più alto punteggio in ambito ambientale, cambiamento climatico e dei diritti umani.

Questo rappresenta per AMD il secondo premio che si è aggiudicata quest’anno, come riconoscimento degli sforzi compiuti nell’ambito della responsabilità aziendale.

Nel mese di gennaio AMD è stata infatti nominata, per il terzo anno consecutivo, fra le 100 aziende più sostenibili del mondo (2009 Global 100 Most Sustainable Companies in the World), in occasione del Global 100, presentato ogni anno al World Economic Forum di Davos.

Di seguito la notizia in dettaglio, in inglese.

Per ulteriori informazioni:

Anna Carzana + 39 02.3008161, anna.carzana@amd.com
Luisella Lucchini + 39 02 700251, llucchini@imageware.it

Cordialità

Luisella Lucchini

°°°°°°°°°°°°°°°

AMD Named to “100 Best Corporate Citizens” List by CRO Magazine

— Award recognizes AMD’s long-term commitment to corporate responsibility—

SUNNYVALE, Calif. — March 9, 2009 —Advanced Micro Devices (NYSE: AMD) today announced it has been named to CRO Magazine’s “100 Best Corporate Citizens” list for 2009.  AMD secured the #46 ranking.

CRO’s 100 Best Corporate Citizens List is the only list based on 100% publicly-available information and ranks Russell 1000 companies on their performance in seven key areas: Environment, Climate Change, Human Rights, Philanthropy, Employee Relations, Financial and Governance.  AMD’s highest scores came in the areas of environment, climate change and human rights.

This is AMD’s second award this year honoring the company’s efforts in the area of corporate responsibility. In January, AMD was named for the third consecutive year to the 2009 Global 100 Most Sustainable Companies in the World list. The annual Global 100, unveiled each year at the World Economic Forum in Davos, is a list of role models in sustainable business practices. “At AMD, corporate responsibility is a cornerstone of our company’s culture,” said Allyson Peerman, AMD’s vice president, Public Affairs. “We believe that AMD’s social, environmental and governance programs directly enhance our value to our customers, employees and to the communities where we do business. In fact, there is an increasing body of third-party research that suggests that good corporate citizenship contributes to increased shareholder value.” For more information on AMD’s corporate and social responsibility practices, visit AMD’s corporate responsibility page.

About AMD

Advanced Micro Devices (NYSE: AMD) is an innovative technology company dedicated to collaborating with customers and partners to ignite the next generation of computing and graphics solutions at work, home and play. For more information, visit http://www.amd.com.

—30—

AMD, the AMD Arrow logo, and combinations thereof, are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. Other names are for informational purposes only and may be trademarks of their respective owners.