Alcatel-Lucent: suite Genesys 8 si classifica come la migliore tecnologia per il CRM Alcatel-Lucent ha annunciato di aver guadagnato un posto nella Zdnet Crm Watchlist 2011 - presentata da Paul Greenberg di ZDNet - per il forte impegno nella comunicazione multi-canale rivolta ai propri clienti e nei social media.

14/gen/2011 11.36.10 PIXmania Contatta l'autore

Alcatel-Lucent ha annunciato di aver guadagnato un posto nella Zdnet Crm Watchlist 2011 – presentata da Paul Greenberg di ZDNet - per il forte impegno nella comunicazione multi-canale rivolta ai propri clienti e nei social media.

Paul Greenberg di ZDNet - autore del best-selling “CRM at the Speed of Light: Essential Customer Strategies for the 21st Century” - ha infatti indicato la soluzione Genesys 8 come una tra le migliori  tecnologie per il Customer Relationship Management (CRM) da tenere in considerazione nel 2011. Nel suo blog ha scritto:  “Genesys 8 offre tutto ciò di cui i clienti hanno bisogno al momento, ossia una tecnologia che si rivolge alla nuova realtà del servizio consumatori” e “Genesys 8, il prodotto di punta di Alcatel-Lucent, potrebbe essere la piattaforma più fortemente integrata per le comunicazioni multicanale del servizio clienti.”

La versione 8 della suite Genesys per le soluzioni di customer service è il principale software utilizzato dalle aziende per il servizio clienti attraverso tutti i canali. Genesys 8 collega in modo dinamico i clienti con l’operatore interno più appropriato e offre la possibilità di monitorare tutti gli aspetti della relazione, attraverso i diversi canali sui quali questa si sviluppa. In particolare, le aziende sono ora in grado di ottimizzare l’efficienza operativa, ma anche di rendere il contact center uno strumento efficace per migliorare i propri obiettivi di business.

Di seguito la notizia in inglese, come da nota ufficiale dell’azienda.

Restiamo a disposizione per qualsiasi informazione.

Buona giornata,

Ilaria & Alcatel-Lucent PR team in Text 100

TEXT 100 Public Relations – alcatel-lucent@text100.it – Tel. 02 202021.1

*******************************************************

At a glance:

•             Paul Greenberg of ZDNet selected Genesys 8 as a CRM pillar technology to watch in 2011

•             In a recent blog he said: “Genesys 8 offers what customers need now, the technology that addresses the new reality of customer service” and “Genesys 8, their flagship product, might be the most tightly integrated multichannel customer service communications platform in the industry.”

According to Greenberg, customer service is transforming how it operates internally and externally to address the proliferation of new channels and demands for information that distributes the burden. “To make this list, you had to be able to understand, be willing to shoulder those companies’ burdens by enabling their means to handle this new breed engagement hound known as the social customer.”

In explaining what was unique about Genesys he added, “Genesys puts themselves squarely on the scene through what has turned out to be their surprisingly innovative capabilities. Because they are part of a company that also does hardware, they have managed to not just provide the traditional contact center capabilities that we know and expect but they’ve integrated a multichannel approach with IVR and other voice technologies, incorporated social media listening and actions, tied themselves through an alliance with Lithium, into service communities and have some extraordinarily innovative capabilities in their pipeline that they can’t wait to tell you about.”

To read the full article, please go to:  http://www.zdnet.com/blog/crm/the-crm-watchlist-2011-part-iii-representing-the-pillars/2478

About Paul Greenberg

Greenberg is the author of the best-selling “CRM at the Speed of Light: Essential Customer Strategies for the 21st Century” and is President of The 56 Group, LLC.

About Alcatel-Lucent’s Genesys 8 solution

The Genesys 8 suite of customer service solutions is the leading software used by enterprises for customer service across all channels. Genesys 8 software addresses critical enterprise needs in the contact center and beyond by enabling a single, coordinated customer conversation across channels and contact points, by optimizing customer service processes across the extended enterprise and by providing visibility into business performance. Genesys 8 software helps enterprises integrate every interaction and touch point, so they can engage customers with the ideal service experience at the right time across any channel.

Contatti stampa

Paola Pernigotti tel: + 39 039 6867726 email: pernigotti@alcatel-lucent.com

Text 100 Italy: Luisella Lucchini/Barbara Ghirimoldi tel: +39 02 202021.206 email: alcatel-lucent@text100.it