Sostanze Inalanti

30/gen/2012 17.33.52 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

Sostanze Inalanti

Inalanti
Con "sostanze inalanti" si intendono gas di sostanze tossiche che vengono inalati per ottenere uno "sballo". Tra gli oltre 1000 prodotti di comune uso casalingo di cui è possibile fare ubuso come sostanze inalanti, quelle più spesso usate sono: lucido da scarpe, colla, gas per accendini, pittura a spray, deodoranti da casa e molti altri. I consumatori inalano direttamente i gas chimici da contenitori aperti o respirano i fumi da stracci inumiditi nelle sostanze chimiche. Alcuni spruzzano la sostanza direttamente nel naso o nella bocca o se la versano nel colletto, nelle maniche o nei polsini e la inalano di tanto in tanto. I consumatori possono anche inalare fumi da sostanze che tengono in sacchetti di carta o di plastica. Gli inalanti sono composti di sostanze chimiche velenose che possono danneggiare permanentemente il corpo e il cervello.

Dipendenza da sostanze inalanti
Le sostanze inalanti possono portare dipendenza fisica e mentale. I consumatori dicono di provare un forte impulso a continuare ad usare queste sostanze, specialmente dopo averne fatto uso di continuo per molti giorni. I consumatori abituali che smettono di prendere sostanze inalanti soffrono di sintomi di astinenza che includono nausea, sudorazione eccessiva, crampi muscolari, mal di testa, brividi, agitazione, tremore e allucinazioni. In casi gravi l'astinenza può causare convulsioni.

Gli effetti immediati
La maggior parte di queste sostanze inalanti producono effetti che rallentano le funzioni corporee. Dopo la perdita iniziale dell'inibizione, arrivano sonnolenza, debolezza e agitazione. Le sostanze chimiche vengono assorbite rapidamente attraverso il cervello e altri organi, causando talvolta un danno fisico e mentale irreversibile. La maggior parte delle sostanze inalanti agisce direttamente sul sistema nervoso producendo effetti che alterano la mente. Nel giro di qualche secondo, chi ne fa uso sperimenta un'intossicazione e altri effetti simili a quelli che si hanno dall'alcol. Gli effetti a breve termine per i consumatori di sostanze inalanti sono: difficoltà di parola, confusione, incapacita di movimento, allucinazioni e/o visioni, ostilità, apatia, forti mal di testa, infiammazioni al naso e alla bocca. Se i gas vengono inalati in un area chiusa, aumenta di molto il rischio di soffocamento.

Effetti a lungo termine
L'uso cronico di queste sostanze può portare a logorare i muscoli e ridurre il tono muscolare e i prodotti chimici velenosi che vengono inalati danneggiano gradualmente i polmoni e il sistema immunitario. Altri effetti riportati sono: debolezza muscolare, disorientamento, depressione, danni seri e talvolta irreversibili al cuore, fegato, reni, polmoni e cervello, deterioramento della memoria, diminuzione dell'intelligenza, perdita dell'udito e dell'olfatto, perdita di sangue dal naso, danni al midollo osseo e molti altri. Con l'uso di sostanze inalanti si rischia la morte improvvisa. La morte per soffocamento avviene perché le sostanze inalanti privano il corpo dell'ossigeno e costringono il cuore a battere in modo irregolare e più rapidamente, fino a giungere all'arresto della respirazione. La morte può avvenire la prima volta o la centesima volta che si usa la sostanza.

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO
CHIAMA 02 3658 9162

IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione. È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffusione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo, dandocene gentilmente comunicazione.
Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: cancella@narcononsudeuropa.org
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

TO UNSUBSCRIBE
cancella@narcononsudeuropa.org

Narconon Drug Rehabilitation
a Workable Philosophy

Millions of Americans suffer from drug addiction. Some governments estimates say one in five are in need of addiction services. Currently, there are many extant philosophies on addiction and how to treat someone addicted to substances. This can be confusing for one choosing an drug rehabilitation program for a friend or family member. The cost itself can seem daunting. However, despite the financial outlay, according to the U.S. Department of Health and Human Services, the benefits of drug addiction treatment far outweigh the costs.
Drug addiction doesn't go away on it's own. Even if the addict manages to stay clear of the legal system. Sooner or later someone abusing drugs or alcohol will end up in the medical health care system. This can occur from some tragic accident or by the slow or fast poisoning of their body from drug or alcohol abuse. Their drug use upsets and distorts body functions and organs until finally life itself is at risk.
Before it goes this route, it is essential the person seek drug rehabilitation services. Now the question arises, which method of
rehabilitation?

Drug Addiction Philosophies

The field of drug rehabilitation has been flooded in recent years by many different philosophical schools of thought that have developed whole methods of addiction treatment options. Although many in this field are quite sincere in their efforts, there is the matter of profit-driven motives as well.
One highly publicized school of thought is the "disease concept" of addiction. This philosophy believes that drug or alcohol addiction is an inherited disease and that the individual is permanently ill at a genetic level, even if they have remained sober for years. This school of thought leaves many unanswered questions and it should be noted it is just a theory and has never been proven conclusively.
Another school of thought is that addiction is a compounding of mental and physical dependency on chemicals due to a pre-existing mental disorder.
A third philosophy adheres to a belief that chemical dependency leads to permanent "chemical imbalances" in the neurological system that must be treated with psychiatric drugs. However, there has never been any chemical test or medical test developed to prove this theory. It is simply a theory.
The above schools of thought in use in drug rehab average a recovery rate of about 16% to 20%.
This leaves four out of five drug addicts still seeking help for addiction. For the families funding the program, it means a one in five chance of getting what they paid for.
Fortunately, there is a fourth school of thought that keeps one out of this arena and on solid ground. This school of thought is universally applicable to addiction, no matter which theory is used to explain chemical dependency. This has to do with the proven and clearly observable life cycle and mechanics of addiction. This school of thought has a recovery rate of over 70%.

The Life Cycle of Addiction

The life cycle of addiction is quite simple to understand and applies to all forms of substance abuse. The life cycle of addiction begins with a problem, discomfort or some form of emotional or physical pain.
Having this issue, the person begins to use drugs or alcohol as a method of relief from this discomfort or pain.
Finding relief in the substance, even if only temporary, he now places value on the substance and identifies it with the relief. This tempts the person into using the drug or alcohol a second or third time and so on. This begins his downward spiral toward addiction.
Unfortunately, no matter how bad the above cycle may be, life is not quite that simple. To the above, we add peer pressure, stress, the guilt of having used drugs or alcohol, depression from the
drugs or over the acts one does on them, and last but, by far not least, the cravings created by the drugs themselves.
The above is a very compact list of the life cycle and mechanics of addiction. In actual life, the above factors can happen over a period of days, weeks, months or years. It can begin as a slow decline or take off from the start at rocket speed as a headlong plunge into addiction, as is often the case with crack cocaine users. There can be many stages in between and many individual factors as well. No matter how the addict arrived at addiction, the above facts remain the same.

Narconon's Effectiveness

Narconon Drug Rehabilitation subscribes to the fourth school of thought simply because it is workable and it does result in the vast majority of addicts permanently recovering from addiction. By fully understanding the above, the Narconon program addresses the specific reasons why an addict is an addict. To undo drug addiction one must reverse the cycle of addiction in all it's parts. The Narconon program does this.
As a student progresses through the Narconon program he or she will feel they are progressively getting better at each completed step of the program. When all the steps are completed they will have addressed each of the above factors in a way that is real to them and that undoes the damage created by drug and alcohol abuse. Using this philosophy, Narconon graduates not only go on to lead drug-free lives, but also become contributing members of society and their families. They have new life skills by which to lead a healthy, happy life and the tools to success.
If you or someone you know is struggling with drug addiction, or have been told they need to take a drug to get off drugs, contact Narconon. If you are in the Eastern United States contact Narconon East US. It is possible to be free of addiction and live a productive, happy, drug-free life.

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.