Insieme per Vincere

16/mar/2012 10.41.16 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

INSIEME PER VINCERE

C'erano circa 70 ragazzi di 3a media, l'altra mattina alla scuola "Galateo" di Lecce, per partecipare ad un workshop di prevenzione organizzato dal Narconon Gabbiano, la comunità di riabilitazione dalle droghe di Torre dell'Orso.
Narconon Gabbiano

I ragazzi erano incuriositi e hanno partecipato con entusiasmo al seminario interattivo che insegna loro la verità su droghe e alcol. Hanno capito che devono guardare con occhio molto critico le affermazioni del tipo: "... è una droga leggera...", "...io smetto quando voglio...", "...lo fanno tutti....", eccetera e che l'uomo nero che offre la droga fuori dalla scuola non esiste, ma che è sempre un "amico" a farti provare, le prime volte.

Una lezione sull'illegalità e l'insalubrità di certe scelte che, presto o tardi, presenteranno il conto.

I ragazzi lo hanno capito e lo hanno scritto nei moduli di fine corso, rigorosamente anonimi, per verificare la comprensione del soggetto di questo paio d'ore di lezione diversa da tutte le altre, con ex tossicodipendenti in cattedra.

Dal 1986 il centro Narconon Gabbiano non solo ha recuperato dalle droghe e dall'alcol centinaia di persone provenienti da tutta Italia, ma ha tenuto conferenze e seminari gratuiti nelle scuole di tutta la Puglia a migliaia di giovani, anno dopo anno.

"La prevenzione costa assai poco ed è efficacissima - dice Ugo Ferrando, presidente del Narconon sud Europa - mentre il recupero di un giovane caduto nella trappola di droghe o alcol è lungo, molto costoso e penoso: sia per lui, sia per la sua famiglia che per la società."

Per questa ragione il Narconon Gabbiano rinnova, per il diciottesimo anno consecutivo, alle scuole di Lecce e provincia la sua completa disponibilità a tenere conferenze, workshop e seminari gratuiti. Basta telefonare al centro (0832 841856) e chiedere della dottoressa Cecilia Baeli per prendere accordi sugli orari e il tipo d'intervento.

Insieme, grazie all'informazione per la prevenzione, si possono davvero vincere droga e alcol.

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO
CHIAMA 02 3658 9162
IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione. È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffusione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo, dandocene gentilmente comunicazione.

Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: cancella@narcononsudeuropa.org
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

TO UNSUBSCRIBE
cancella@narcononsudeuropa.org

Narconon Hastings

As well as rehabilitation, Narconon also works actively to prevent drug addiction through awareness. The Narconon UK Drug Education team give lectures on the truth about drugs to children and other groups throughout the country. When given the true facts about the effects of drugs both mentally, emotionally and physically, a person can then make his own decision on whether or not to take drugs.

Goals of Narconon Drug Education
We seek to encourage students to achieve their goals in life and avoid the pitfalls of substance abuse. We also seek to promote general awareness in the arena of drug prevention and to emphasize the point that there are solutions to the problems of substance abuse and the war against drugs is one that can be won.

Drug Education Presentations

Junior School Presentations
 Narconon® Drug Education presentations to primary schools last half an
 hour plus half an hour open question time.
The format covers;
What Is A Drug.
How Your Body Works.
The Basic Effects Drugs, Alcohol And Solvents Can Have On The Body.
How Drugs Can Give You Blank Periods.
Why It's Important To Go For Goals In Life.
The presentations are suitable for ages 10-11 years old.

Junior School
Secondary Schools
Narconon Drug Education presentations in secondary schools are suitable for ages 13 years old upwards. The presentations last forty minutes with an additional thirty minutes allowed for open question time at the end. For schools whose timetable only allows for half an hour PSHE, an abbreviated form of the presentation is available.

Secondary School

The presentation has six distinct sections:
Section 1
The opening section deals with the question what is a drug, plus the differences between physical addiction and mental addiction. It demonstrates the effect that stimulants have on the body's metabolism using easy to understand examples. Section 2
This section looks at the three stages of a drug's effect on the body. The gradually developed need for increased quantities of alcohol and drugs is also looked at. Finally, the unpredictability of the body in its reaction to drugs is explained.
Section 3
People think they're 'being different' when they take a drug, in actual fact it's the opposite. This section looks at the effect of different drugs on people's personalities and how a drug-taker starts to lose much of his individual character.
Section 4
For most attendees this section is a real eye opener. Narconon Drug Education's research has proved conclusively that residues of drugs remain in the fatty tissues and can stay there indefinitely, affecting a person for years afterwards.
Section 5
In section five the mental effects of drug and alcohol use are demonstrated. Blank periods occur during substance abuse which effect the mind's ability to think in sequence and also effect its memory and analytical powers.
Section 6
Why do people take drugs in the first place? This question is answered in this section. The factor of diminished responsibility is also looked at as well as the dwindling spiral of drug taking. Finally the presentation ends on a positive note and looks at the real 'highs' to be attained when one achieves one's goals in life.

COMPANY PRESENTATIONS
Today in the British workplace more and more absenteeism is attributable
to employees' substance abuse outside of work hours. Currently there are no accurate statistics for drug-related accidents in the workplace but many fear that this percentage, too, is now extremely high. Given these current trends, more and more companies are seeking advice and enlightenment in this area.
Narconon drug education services offers two types of presentation for companies. The first is the normal format that we deliver and is geared towards parents within the company. These presentations are normally delivered at lunch hour times and cover all of the basic physiological and mental effects of drugs and alcohol and how to talk successfully to a son or daughter who you suspect is using drugs.
The second type of company presentation is geared towards human resources/personnel staff and deals with spotting the tell-tale signs of drugs in the work place, how drugs can impair work performance and be a liability, and also offers solutions. These presentations last four hours, including question and answer sessions, and are normally scheduled around the convenient time slots for the manager and his or her staff.

RECENT SUCCESSES
From attendees...

"I can use what I learned if someone offered me drugs."
Student, Birmingham
"The Q and A session was good because he did not shy away from answering personal questions about his life on drugs and it really helped."
Student, Yorkshire
 "I can use what I've learned to give ( advice ) friends when I'm older. I can think towards the future."
Student, Walsall

... and from Educators

".......promoting a very positive and mature format which the children benefited from greatly." Assistant Headteacher, East London

"....their response to the content of his presentation has been very positive." Teacher, Glasgow

"In my experience Noel's drug talk was not only the most informative but the most powerful." Assistant Headteacher, Portsmouth

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.