Storie di Vite Salvate

There is evidence to support the view that above-RDA intakes may be needed in addiction therapy for several reasons: 1) To address deficiencies from poor diet and the impaired absorption and increased excretion caused by drug use; 2) To repair damage to neurotransmitter function caused by drug use; 3) To supply increased requirements needed to metabolize and eliminate drugs as a chronic toxic exposure; 4) To address specific unmet requirements that may exist in each individual case.

Persone Ron Hubbard Library, Anna Grace Tagliaferro Zaucha, Paolo Stucchi
Luoghi Europa, Afghanistan, Iraq
Organizzazioni Better Living and Education International, American Dietetic Association, National Institute, Narconon International, Magistratura Democratica
Argomenti chimica, informatica, internet, software

05/apr/2012 18.33.31 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page
Narconon: storie di vite salvate

"Oggi mi guardo alle spalle e vedo che nella mia vita sono cambiate una serie innumerevole di cose, di recente... Sembrano passati millenni, ma è stato soltanto quattro anni fa che ero lì, in quella stazione ferroviaria, con un gruppo di personaggi strani tutti con lo stesso unico pensiero: prendere la robba.

1

Aspettavamo impazienti l'arrivo dello spacciatore e ogni secondo era sempre più freddo, nonostante l'alta temperatura. L'attesa nervosa era arricchita da offese e imprecazioni verso il caronte di turno.

Mi stavo fumando l'ennesima sigaretta, con la classica inquietudine che caratterizza questi momenti, ma a un certo punto: "... eccolo, è arrivato!"

Con il carisma di chi sa di avere in mano il potere, il pusher smaltisce con disinvoltura e destrezza il traffico accumulatosi di fronte a se e anch'io ottengo la mia dose di morte, come gli altri. Poi, vado a rifugiarmi nel nascondiglio più vicino e consumo quella che era la mia ragione di vita. Questa era la routine che caratterizzava le mie giornate e sembrava che mai potesse arrestare il suo corso.

Lo scempio continuò fino al giorno in cui conobbi i centri Narconon dove decisi di iniziare il mio programma di riabilitazione che in poco tempo mi ha portato ad essere libero dalla droga migliorando la mia vita in tanti aspetti e scoprendo chi sono veramente.

2
3

Poi, è stato automatico capire che siccome fin troppi ragazzi imboccavano la stessa mia tortuosa strada, avrei dovuto impedire che la droga continuasse a mietere vittime e quindi ho fatto mio lo scopo di portare la mia testimonianza

nelle scuole al fine di rendere i ragazzi consapevoli di tutto ciò che comporta la droga, con il messaggio di chi la droga l'ha vissuta a pieno.
Oggi sono più di 10000 i ragazzi che hanno ricevuto le mie conferenze.

Oltre ai bellissimi risultati ottenuti e la soddisfazione che ne ricavo ogni giorno, tutto questo ha portato a migliorare la mia vita. Infatti, sono in procinto di sposarmi con una fantastica ragazza conosciuta proprio presso un centro Narconon.

Ora, guardando indietro, posso dire solo una cosa...

Grazie Narconon!

Paolo Stucchi

4

SE VUOI AIUTARE L'ASSOCIAZIONE NARCONON SUD EUROPA A CREARE UNA CIVILTA' LIBERA DALLA DROGA INVIACI UNA DONAZIONE E RICEVERAI LA TUA TESSERA NARCONON.

CLICCA QUI: http://www.narcononsudeuropa.org

5

Narconon International

New Perspectives On Drug Rehabilitation

Issue 1

Editor's note:

This is the first in a series of monthly bulletins focused on innovations in drug rehabilitation and emerging data regarding drugs and addiction. I welcome feedback and content suggestions. Send to: medicaldirector@narconon.org.

Are we ignoring an effective tool for rehabilitation?

America's search for cures to our economic troubles has yet to encompass something that costs our country half a trillion dollars each year: substance abuse. That's more in one year than we have spent on 9 years of war in Afghanistan, more in two years (by $200 billion) than we've spent on 9 years of war in Iraq.

If we're serious about reducing the deficit, improving drug rehabilitation would seem to be a top priority. Need more convincing? According to the National Institute on Drug Abuse, every dollar invested in addiction treatment programs can yield a return to society of as much as $12 through reductions in health costs, drug-related crime, criminal justice costs and theft.

If these kinds of savings are possible with the current reversion rate of 40-60 percent, what might be possible if results could be improved? One strategy that deserves more attention is the use of micronutrients (vitamins and minerals) in drug rehabilitation.

It has been well documented that alcoholics are often malnourished, and above-RDA doses of specific vitamins are a standard clinical component of alcohol withdrawal and treatment regimens. Although abusers of illicit drugs are also likely to be malnourished, it is not as common for programs for them to include micronutrient therapy.

Though it may not always be viewed as such, substance abuse is a form of chronic chemical exposure. This can stress the body's detoxification systems and cause extra expenditure of antioxidants such as Vitamin C and Vitamin E.

According to the American Dietetic Association, "Improved nutritional status can make treatment more effective, while reducing drug and alcohol craving, thereby preventing relapse." It urges that, "Nutrition professionals should take aggressive action to ensure involvement in treatment and recovery programs."

This suggestion deserves attention: a comparison between treatment results for rehabilitation programs that include a

micronutrient component shows that their success rates were consistently better than the national averages.

In view of the enormous costs to society that are associated with untreated addiction, micronutrients deserve more attention from the rehabilitation community; in fact, it could be argued that this should be a public health priority.

For a whitepaper reviewing 50 years of literature on this subject, click here.

I look forward to hearing from you.

Anna Grace Tagliaferro Zaucha, MD

is the medical director for Narconon International.

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.