Un Viaggio Stupendo

English article on bottom page Un viaggio stupendo Oggi Enrico ha completato il suo programma di riabilitazione.

Persone Ron Hubbard Library, Enrico Il Programma Narconon FUNZIONA, Enrico Oggi
Luoghi Europa, Sud
Organizzazioni Better Living and Education International, Alleanza Nazionale
Argomenti internet, chimica, economia, software

10/apr/2012 10.16.34 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page
Un viaggio stupendo

Oggi Enrico ha completato il suo programma di riabilitazione. I genitori e gli ospiti del Centro Narconon erano molto commossi e fieri di lui mentre ascoltavano la sua testimonianza. Enrico torna a casa lasciandosi alle spalle la tempesta e camminando con sicurezza verso la sua nuova vita.

Un viaggio stupendo

E' stato un viaggio stupendo alla scoperta di me stesso.
In questo periodo di tempo sono riuscito a riacquistare quell'integrità, quei valori personali e quella sicurezza in me stesso che le droghe mi avevano fatto perdere.

Non è stato un percorso semplice ma il Narconon mi ha fatto capire cos'è un vero gruppo pronto a lottare al mio fianco al fine di risolvere ogni mio problema.

Il programma inoltre mi ha dato le basi per condurre una vita serena e libera dalle droghe, mi ha insegnato a vedere la vita e le cose sotto un altro punto di vista.

Ora, grazie a questi dati, mi sento pronto per tornare a testa alta nella società e sono sicuro che grazie agli insegnamenti ricevuti da questa grande famiglia sarò non solo artefice del mio futuro, ma anche salvatore di altra gente che necessita di aiuto.
Grazie a tutti!
Enrico

Il Programma Narconon FUNZIONA!

In tutto il mondo il Programma Narconon restituisce risultati stabili e duraturi in un altissima percentuale di casi. Se conosci un tossicodipendente od un alcolista o una famiglia coinvolta nel dramma delle droghe, c'è qualcosa che puoi fare subito. Rivolgiti agli operatori del Narconon Astore.
Chiama il n. 0732 74104 - Consulenza immediata

Una semplice telefonata potrebbe salvare la persona a te cara e dare inizio ad una nuova vita, piena di entusiasmo, responsabilità e libertà dalla dipendenza.

Per maggiori informazioni: www.narconon.it

Se conosci qualcuno che usa droghe o alcol
CHIAMA SUBITO IL N. 0732 74104
IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA!

Narconon International

Cocaine Damages the Heart

Cocaine has many potential devastating effects on the human heart, both physiologically and emotionally. In an article entitled, "The Effects of Acute and Chronic Cocaine Use on the Heart," published on the American Heart Association's website, the authors document how cocaine is toxic to the heart muscle and actually leads to necrosis (death of tissue) of the heart muscle itself. This occurs as cocaine lessens the heart muscle's ability to contract and pump blood so that less oxygen reaches the heart.

Even young cocaine users can have symptoms like those of a heart attack, sometimes making diagnosis difficult, since doctors are more accustomed to seeing these in older patients.

Another factor is the accumulation of plaque in the arteries (known as atherosclerosis), that causes the arteries to become less supple, making blood flow more difficult and sometimes leading to heart attacks or strokes. The heart can also become enlarged, thicker or stiffer than it should be due to this greater inflexibility of the blood vessels.

This makes cocaine a very dangerous drug when it comes to one's cardiovascular health. However, there is usually far more damage done to the cocaine abuser's life than only the physical injury to his body.

An addict to any substance has become so preoccupied or consumed with the need for more and more drugs that he cannot usually see what damage he may be doing to his own life, his loved ones, his career or his home. His decision-making seems to have shifted onto how to get his next fix or the next one after that and so on. His loss of self-esteem and ideals make his life very difficult to face so that more abuse of the drug is the only way he finds escape.

The cost of drug abuse can also contribute to a financial downward spin leading one to quickly lose control of his finances when so much money is consumed in the high-cost powder form, or in rocks such as crack cocaine.

It is fortunate that even chronic cocaine addiction can be reversed with effective drug rehabilitation. Narconon drug and alcohol rehabilitation offers a drugless, holistic approach to rehab that really works. The Narconon drug rehab program is so effective that seven of ten of its graduates over the past four decades have remained drug free and sober at least two years following program completion.

This unique program includes the Narconon New Life Detoxification Program, which helps to reduce or eliminate drug cravings. An individual enrolled in the Narconon program is closely supervised during the period of drug withdrawal and then is overseen during daily moderate exercise, while receiving excellent nutrition and plenty of nutritional supplements, as well as spending time in a dry-heat sauna. This strict regimen continues until the person is freed of the harmful residues of drugs in his body, allowing one to feel clean again, and see the world unclouded by drug shadows. In addition to fewer cravings, one usually recovers a brighter viewpoint and more energy after completing this part of the program.

The Narconon program continues with essential life skills training enabling the former addict to recover his own personal integrity, self- esteem and moral values. He will learn how to make drug-free decisions and to choose people in his life who will be supportive of a drug-free lifestyle.

It is fully possible to regain a healthy outlook and love for life that had seemed long-gone. The recovery process is only complete when one has charted a course for his future that is productive, drug free and one he will be happy to maintain.

In more than fifty locations around the world, Narconon is helping to create lasting recovery from cocaine and other drug addictions every day.

Call us to find out more details of the Narconon program and locate a rehab center near you. Or check out some Narconon reviews to get more information.

Resources: http://circ.ahajournals.org/content/85/2/407

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.