Il Programma Narconon - Una Soluzione al Problema Droghe

English article on bottom page Il Programma Narconon è un insieme di metodologie didattiche, disintossicazione e addestramento nelle abilità necessarie all'esistenza.

Persone Ron Hubbard Library, William Benitez, Andrei
Luoghi Russia
Organizzazioni Better Living and Education International
Argomenti internet, software, chimica, reti

20/apr/2012 09.55.06 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

Una Soluzione al problema Droghe

Il Programma Narconon è un insieme di metodologie didattiche, disintossicazione e addestramento nelle abilità necessarie all'esistenza. William Benitez, il fondatore del programma Narconon, riconobbe che la tossicodipendenza è una forma di inabilità. Utilizzando tecniche sviluppate da L. Ron Hubbard diede inizio all'evoluzione di quello che sarebbe diventato un programma completo, mirato a risolvere l'inabilità della tossicodipendenza da droghe e alcol attraverso la riabilitazione delle capacità naturali del tossicodipendente.

Il programma è diviso in otto sezioni distinte ciascuna delle quali è indirizzata a un particolare problema che il tossicodipendente presenta. Nella sua globalità, il programma Narconon risolve la ragione per cui il tossicodipendente ha fatto uso di droga in primo luogo e quindi ne riabilita i principi etici e morali che gli consentiranno di vivere un'esistenza responsabile e libera dalla droga. Questo avviene su una percentuale alta di casi, come dimostrano le statistiche degli ultimi quarant'anni.

Bmo mer 16 3 11

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO

CHIAMA 02 36589162

IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione.
È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffu- sione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo,dandocene gentilmente comunicazione. Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: futuromigliore@interbusiness.it
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

CANCELLA QUI
UNSUBSCRIBE

Former drug addict and Executive at a Narconon center tells his story

(english and russian version)

«When I was 17 years old I started to take drugs, I had no purpose in life, and my life was pretty boring. I started to smoke marihuana and afterwards I started to inject myself. All my friends were drug addicts and all our purpose was to have fun. All I knew about drugs was they were bad and I thought that such idea was wrong because in fact they could give me pleasant sense of relax, and a never feeling of tiredness. My parents could notice my addiction because of my sister. They decided to send me to the doctor but I refused such idea because I never accepted I was a drug addict. Even though my parents suffered a lot, so they love me in fact, I kept on doing the same; they stopped to give me money. I started to work as waiter to maintain my addiction and even when money was not enough I started to commit crimes.

It took me one year to realize I was on drugs, I was constantly depressed and at any cost I wanted to lessen pain and suffer. I asked for help and my parents took me to the doctor who prescribed me pills and other chemical stuff to prevent my injection addiction. It did not help and so I was on for 10 years. Once I could stop taking drugs, I decided to be isolated at home without any contact, but it didn't help because it was not the solution to my problem. I started to take drugs once again, I constantly had problems with my parents and with the people I knew. Especially I in took more and more drugs as usual, which was worst every day. Once one client came to me and explained me that she was aware of my problem and then that she could help me to solve it, she mentioned the Narconon Program and about its extraordinary results as a Drug Free program and so on, I was uncertain but I decided to try it, why not? I started to do the program and soon afterwards I could realize the fact that I was wrong all such years.

To go through the program took me 6 months, I have to admit it, but I enjoyed not only a fantastic time, in fact I became a new person with new life, ideas, actions, desires and willing to live. I change myself and I could even change my environment, people I know were so surprised and pleased, we were so happy and of course a new life without drugs is possible and all of this happened to me thanks to the Narconon Program. » Now a day's Andrey works at a Narconon Rehab center in Russia. He holds one of the most important positions there as quality coordinator. He currently helps other students to get rehabilitated and to get a new life without drugs. Hereby we acknowledge his daily effort towards a Drug Free life in the society.

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.