Chi vuole diventare tossicodipendente?

12/lug/2012 12.53.56 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

Nessuno vuole diventare tossicodipendente. Spesso, la tossicodipendenza è un processo graduale ed una persona può non rendersi conto del problema finché non è troppo tardi. Questo succede a molti, specialmente ai più giovani. Poi, la tossicodipendenza coinvolge la famiglia: la moglie o il marito, gli amici, la comunità ed il territorio. Soffrono tutti, per il loro figlio o il loro amico. A volte, anche più di lui. Tutti pagano la tossicodipendenza. I guai e le tribolazioni che ruotano senza posa attorno alla vita di un tossicodipendente o di un alcolizzato possono sembrare tanti e tali, da lasciare quantomeno perplessi su come si possa iniziare ad aiutarlo.

Se conosci un tossicodipendente o un alcolizzato, allora sai che cercare di aiutarlo a vincere la sua dipendenza può essere veramente frustrante. La tua relazione con lui o lei può riempirsi di dubbi, rabbia, sfiducia, disperazione ed altre emozioni durissime. Una parte della ragione per cui l'aiuto è così frustrante è la difficoltà di comprendere davvero ciò che sta accadendo e perché una persona prenda decisioni così terribili.

Lo scopo del programma Narconon è quello di scoperchiare la vera natura di una persona e di mostrarle come mai possa aver consegnato completamente la sua vita alle droghe o all'alcol.

Non è un lavoro semplice, ma si può fare in pochi mesi. In palio c'è la libertà per un individuo, la serenità per la sua famiglia, la sicurezza per la sua comunità... insomma, un mondo migliore.

"Il migliore modo per conoscere il futuro è causarne uno".

L. Ron Hubbard
Tratto dalla conferenza del 17 Nov 1953 - La riabilitazione dello spirito umano -

Futuro - Prossima Uscita

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO

CHIAMA 02 3658 9162

IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione.
È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffu- sione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo,dandocene gentilmente comunicazione. Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: futuromigliore@interbusiness.it
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

CANCELLA QUI
UNSUBSCRIBE

A Guide to Success: The Narconon Changing Conditions in Life Course

The Narconon Drug Treatment Program is comprised of a drug free withdrawal, a detoxifying sauna program, and a series of 8 life improvement courses that help Students learn the various life skills necessary to live productive, drug free lives.

In the Narconon Drug Rehab Changing Conditions in Life Course, also known as book 7, the Student is literally shown step by step, the technology needed to transform their life.

This promising ethics technology, created by L. Ron Hubbard, shows precisely how to apply the steps to improve life conditions. The Student will also learn how to patch-up a past situation, to prevent it from continuing to negatively affect the present.

Anyone can find themselves stuck in a moment, with no real clue as to how to get out of it. Anyone can find themselves with a goal, and no real notion of how to achieve it. Anyone can find themselves going through the motions in life, with little self-investment.

These feelings are all very normal, but should they be? Should we really have to feel lost, or stuck, or idle? Ideally we should always be progressing, moving forward and up.

Often times, a Student who has graduated the Narconon Program, will need to almost begin their life again, starting over from scratch. Other Students will find themselves returning to less than ideal situations or environments that they will need to handle.

Once a Student has completed the Changing Conditions in Life Course, they will successfully be able to identify their current life condition. After they are aware of their condition, they will be able to see how exactly they got themselves there, and the steps they must take to get themselves to where they need to be.

The Narconon Drug Rehabilitation Changing Conditions in Life course integrates with the other Narconon Drug Treatment courses to give our students a comprehensive and workable solution not only to drug addiction, but to life!

If you or someone you know is suffering from an addiction to drugs or alcohol, it is imperative that you seek treatment immediately.

Do not lose another day of life. Narconon Drug Rehab Centers staff is ready to assist you on the road to a life free of drugs and alcohol.

The Narconon Changing Conditions in Life Course Success Story

"I just attested book 7 and it was amazing. There have been a lot of times I wish I had the knowledge that I have now. It's wonderful now to be able to know how to evaluate my dynamics and have such a logical formula to apply to better my conditions. It will alleviate the anxiety and sense of helplessness that I had before which overwhelmed me and led to my abuse of alcohol." Amy S.

The Narconon Changing Conditions in Life Course Success Story

"Today I finally talked to my grandparents after 5 months of no communication. Before I came here I was being a horrible grandson, using them for money, lying, and stealing. When I did talk to them it was to try and get money and I knew I was doing so much wrong I could barely even look at them in the eyes.

Now nearing the end of my program it was great to have an actual, honest conversation with them, where they didn't have to worry about how I am doing. They were so happy to hear from me and how well I was doing.

It made me realize how much of an impact I have on them and how important I am to them and it made me feel good knowing that I will be able to be a helpful member of the family again. The whole thing was just a wonderful experience and I know I will never do wrong to them again." Jayme C.

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.