Roca Vecchia, Roca Nuova

17/lug/2012 09.28.05 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

Roca Vecchia, Roca Nuova in Terra d'Otrantto

Il libro "Roca Vecchia e Roca Nuova", presentato la scorsa settimana a Melendugno (LE), è un trattato su Roca, nel Salento, proprio nell'area dove si trova il Narconon Gabbiano. Gli scavi hanno portato alla luce un imponente sistema di fortificazioni risalenti all'età del Bronzo (XI-XV secolo AC) e si ritiene che intorno al XV secolo AC il sito fu assediato e bruciato. Di questo luogo misterioso non si sa chi fossero i popoli fondatori e se le fortificazioni siano state necessarie per difendere una città o - più probabilmente - un importante luogo di culto.

Nel 1480 la popolazione di Roca fu scacciata dai Turchi. In quell'anno il Sultano Maometto II, dopo aver conquistato Costantinopoli e conquistata l'intera penisola balcanica, sbarcò sulla costa del Salento. Roca fu saccheggiata dai Turchi e utilizzata come base per lanciare attacchi contro la città di Otranto e ad altri centri.

Liberata nel 1481, divenne un rifugio per i pirati barbareschi così che a metà del '500 Ferrante Loffredo, governatore della provincia di Terra d'Otranto, dette l'ordine di raderla al suolo.

Ma oggi Roca è ancora lì, ricostruita e restaurata, a testimoniare che una rinascita è possibile per tutti.

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO

CHIAMA IL N°VERDE

IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione.
È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffu- sione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo,dandocene gentilmente comunicazione. Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: futuromigliore@interbusiness.it
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

CANCELLA QUI
UNSUBSCRIBE

Narconon International

Narconon President Confirms U.N.'s Conclusion that Illicit Drug Demand Reduction is Vital

The 2012 World Drug Report correctly states that demand reduction for illicit and prescription drugs is a major factor in diminishing the tragedies that occur every day.

Dog

With issuance of the 2012 World Drug Report on June 26, the United Nations Office on Drugs and Crime concludes that law enforcement alone will never be able to overcome the international drug abuse problem.

The report notes that because of the "resilience and adaptability" of international drug suppliers and users, "demand reduction [is] an indispensable pillar in global drug control efforts."

Throughout the report, the shifting trends of substance abuse and addiction culminate in an overall stability of the drug market. As use of one drug trends down in one area, it trends up in another, and so on throughout the list of drugs and regions.

At particular risk are young males in urban environments as they generally constitute the largest drug-using demographic. But young females are overrepresented in the numbers abusing sedatives and tranquilizers -- in fact, in many countries, there were more of them using these drugs than abusing cannabis, the most popular illicit drug in the world.

Making addictive substances illegal and seizing shipments through law enforcement has resulted in a partial global stability, but demand reduction is essential to tip the international scales toward drug-free societies.

In Narconon® Rehabs, Decades of Experience Proves Need to Address Cravings

One of the most compelling reasons drug users continue to abuse drugs or return to them after rehab is the incessant cravings many people experience.

Craving

A person could give up opiates, alcohol, stimulants like methamphetamine or marijuana for months or years, but unless he or she has a successful way of dealing with cravings, he's prone to relapse.

"In the forty-five years that Narconon centers have been providing drug rehab services, we have found that reducing or eliminating cravings for drugs is one of the most vital things we can do to end addiction for the individual," stated Clark Carr, President of Narconon International. "Thousands of people have come to us after previous rehab attempts failed them. Then once we helped them lose the cravings for drugs, they finally achieved stable sobriety."

The Narconon drug rehabilitation program utilizes a unique sauna detoxification program to help with the physical side of cravings. In a phase lasting four to six weeks, each person exercises moderately, takes a strict regimen of nutritional supplements and spends time sweating in a sauna alternated with cool-off periods. This combination activates the body's ability to flush out old, stored drug residues that have toxic effects. As the toxins reduce, those going through this action talk about the fresher viewpoint and increased energy they experience. Most people also say that their cravings are greatly reduced and some even say they are gone.

This is followed at Narconon by relieving the mental dependence on illicit substances by teaching sober living skills and helping each person repair the damage done to others and self by addiction. Once this is done, those in recovery have even less need for further drug or alcohol abuse.

True Recovery Relieves the Massive Burden of Addiction

The burden addiction places on individuals and society is truly massive. Not only do two million people lose their lives to an alcohol-related cause each year, but 200,000 more die as a result of other drug use, according to this report. In the US alone, according to the Department of Justice, the cost of illicit drug use alone was more than $193 billion dollars in 2007. It is impossible to measure the cost in lost health, lost lives and heartbreak.

True Recovery

"By providing lasting recovery to the majority of our graduates," added Mr. Carr, 'we are pleased to watch them unburden themselves, their families and society of their problems related to addiction. They are free to build new, productive lives. That is what we hear from our graduates. They have new drug-free lives. Many choose now to help others who have lost the battle with drugs."

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.