Le Droge "Leggere" Creano Dipendenza

19/lug/2012 13.48.38 comunita-droga.org Contatta l'autore

Narconon Logo
English article on bottom page

LE DROGHE "LEGGERE" CREANO DIPENDENZA

Ragazzo

Le carenze alimentari prodotte da una droga si possono osservare bene in chi fuma hascis o marijuana. Queste sostanze, nel ridurre l'attività del sistema nervoso centrale, consumano rapidamente le scorte alimentari dell'organismo: vitamine e minerali. Infatti, mentre creano rapidamente un finto senso di benessere, hascis e marijuana creano anche una sensazione di intenso appetito. Questa "fame" è la risposta immediata dell'organismo che ha subito una riduzione delle sue scorte alimentari: vitamine, minerali e amino acidi.

Alla fine, quando l'effetto della droga scompare, uno si sente peggio di come stava prima d'averla presa. Questo accade perché il corpo non ha più carburante a sufficienza per funzionare regolarmente. Allora vuole ancora droga, dando inizio a quella che si chiama tossicodipendenza.

Chi ha usato droghe o alcol, allora si sente stanco, intontito, confuso e privo di energia. Questi fenomeni possono essere più o meno fastidiosi a seconda della quantità di sostanza tossica ingerita, ma il cambiamento che si verifica nell'organismo è sempre in peggio. Più a lungo si usano droghe, peggiori diventano le condizioni fisiche, perché la carenza di vitamine, minerali e amino acidi apre la porta alla malattia.

Qui di seguito riportiamo soltanto alcune delle condizioni fisiche che possono verificarsi a causa di carenze alimentari generate dall'uso di droghe o alcol.

Anemia: diminuzione dell'emoglobina nel sangue dovuta a diminuzione del numero dei globuli rossi.

Depressione: alterazione del tono dell'umore caratterizzata da malinconia, scarso interesse per il futuro, sensi di colpa e simili.

Spossatezza: grande stanchezza e debolezza.

Debolezza: fiacchezza fisica.

Cardiopatie: malattie del cuore.

Ipertensione: aumento anormale della pressione arteriosa.

Asma: spasmi bronchiali che causano difficoltà intensa del respiro.

Osteoporosi: indebolimento delle ossa, legato all'età o a malattie.

Crampi: spasmi dolorosi dovuti a contrazione involontaria dei muscoli.

Carie: infiammazione dell'osso con rammollimento e distruzione del tessuto.

Ansia: stato di agitazione causato da incertezza e trepidazione riguardo a disgrazie future, spesso non bene identificate.

SE CONOSCI QUALCUNO CHE HA UN PROBLEMA DI DROGA O ALCOL C'È QUALCOSA CHE PUOI FARE SUBITO

CHIAMA 02 3658 9162

IL PROGRAMMA NARCONON FUNZIONA

Narconon è un programma di riabilitazione che non utilizza droghe alternative, farmaci o sostanze che alterano la mente, nel processo della riabilitazione.
È un programma di studio (educativo) per la riabilitazione di chi ha abusato di droghe o alcol basato sulle ricerche e le scoperte dell'educatore L. Ron Hubbard.

Le informazioni contenute in questo messaggio sono riservate e confidenziali ed è vietata la diffu- sione in qualunque modo eseguita. Qualora Lei non fosse la persona a cui il presente messaggio è destinato, La invito ad eliminarlo e a non leggerlo,dandocene gentilmente comunicazione. Per qualsiasi informazione si prega di informarci all'indirizzo e-mail: futuromigliore@interbusiness.it
(D. Lgs. n. 196/2003 -Testo Unico Privacy).

CANCELLA QUI
UNSUBSCRIBE

NARCONON NEWS

Narconon Spokesperson Explains Why Reformulation of Addictive Drugs is an Ineffective Solution

As addiction rates and overdose deaths remain high, US government officials request reformulations as a solution but this fails to strike at the heart of the problem.

Once again, an addictive painkiller has been reformulated to try to save people from overdoses. Reformulation creates a pill that is harder to abuse because it cannot be crushed or dissolved. But this action failed to save people from addiction or death the last time it was done and it is just as likely to fail this time.

Chemicals

The drug in question this time is Opana, known generically as oxymorophone. Those abusing to the strong painkiller OxyContin turned to Opana in 2011 after OxyContin was reformulated into a pill that turned gummy when it was crushed.

Opana is twice as strong as OxyContin and soon began to kill people, particularly in the Midwest. According to a New York Times article, one county in Indiana saw 14 Opana-related deaths in the first six months of 2011.

OxyContin Went Through its Own Reformulation in 2010

OxyContin, on the market since 1996, was reformulated in 2010 in an attempt to deter people from abusing it. As reported in the New York Times article, this change simply drove many people to abuse other substances like heroin. Heroin is cheaper and often easier to get as it does not involve seeing doctors and falsifying symptoms to get a prescription.

But it soon became clear that heroin wasn't the only alternative people were choosing. When deaths involving the painkiller Opana began to rise, Endo Pharmaceuticals was asked to reformulate their pill in the same way. Endo announced their new formulation in December 2011.

Reformulations Do Not Get to the Cause of Addiction

But will this new solution reduce the number of people addicted to opiates? According to a spokesperson for Narconon International, a non-profit organization dedicated to the elimination of substance abuse, probably not.

"A person who craves opiate as intensely as they crave food or air will never be deterred by reformulations, they will just switch to a new substance to abuse," explained Bobby Wiggins, longtime spokesperson for Narconon International. "In fact, they will not be deterred by the threat of arrest or the anger of their families. Addiction is overwhelming. To be overcome, it must be addressed comprehensively, helping a person first to lose the cravings, then to repair the damage done by addiction and finally to learn sober living skills."

Doctor

Mr. Wiggins pointed out that many rehabilitation programs keep a person on opiate drugs as part of their treatment. "When a person is prescribed methadone or buprenorphine, an ingredient in Suboxone, it is referred to as medication-assisted treatment but in fact it keeps a person addicted to an opiate-type drug, sometimes for years.

At Narconon drug rehab centers, we have developed a way that an opiate addict can be tolerably withdrawn from the drug and recover a bright, drug-free outlook on life once again."

The Narconon program utilizes a sauna-based drug detoxification program to flush out old, stored drug toxins that can contribute to cravings for drugs, resulting in fewer or even no cravings when it is done. This is followed by life skills training that helps people develop sober living pattens to maintain their recovery after they go home.

"Helping a person overcome cravings and recover their interest in their futures eliminates the need for substance abuse," concluded Mr. Wiggins. "With this kind of help, they can stay sober. Just changing the formula for a pill is not likely to even make a dent in the problem."

Resources:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxycodone http://www.nytimes.com/2011/06/16/health/16oxy.html

Copyright © 2012 Narconon Sud Europa. Narconon e il logo Narconon jumping man sono marchi d' impresa e di servizio di proprietà dell' Association for Better Living and Education International (ABLE) e sono usati con il suo permesso. Si ringrazia la L. Ron Hubbard Library per avere concesso la riproduzione di materiale protetto da copyright.