PRN: Sju lag utslagna ur årets fotbolls-EM, men de högst betalda lagen ger ändå sämst värde för pengarna

21/giu/2012 14.18.19 PR Newswire Turismo Contatta l'autore

[21-June-2012]

LONDON, June 20, 2012 /PRNewswire/ --

Det nyligen introducerade "bwin Player Value Index" avslöjar en chockerande situation för de tre högst betalda landslagen i fotbolls-EM 2012. I slutet av gruppspelen anser marknaden att spelarna i de engelska, franska och italienska lagen representerar sämre värde för pengarna än Danmark, Polen och Ryssland, som alla redan är utslagna.

"Bwin Player Value Index" indexreglerar de olika lagens lönekostnader efter det värde de ges på vadslagningsmarknaden. Metoden gör det möjligt att jämföra prestationer av lag som fortfarande är kvar i tävlingen med de som redan åkt ut.  Resultaten visar tydligt att vadslagningsmarknaden anser att Englands lag är överbetalt och ger sämre värde för pengarna än Irland som slutade sist i grupp C och aldrig fick uppbackning av marknaden.

Av de lag som gått till kvartsfinal uppvisar Frankrike och Italien, som även de är välbetalda lag, liknande resultat som England. Spanien och Tyskland anses däremot leverera positivt värde för pengarna. Spaniens (nuvarande mästare) levererar ett värde som motsvarar Tysklands och Portugal, medan Grekland (mästare 2004) anses leverera mer än dubbelt så högt värde för pengarna än dessa lag och toppar därmed BPVI.

Av de lag som redan är utslagna ur tävlingen kan de danska spelarna hålla huvudena högst då de ger dubbelt så högt värde för pengarna som de nuvarande favoriterna Tyskland. Trots att de slutade sist i grupp A kan det polska laget peka på en positiv "räntabilitet" och Ryssland kan uppvisa en neutral avkastning. Men Hollands, Irlands, Kroatiens och Sveriges lagledningar kommer förmodligen att föra allvarliga samtal med sina lag som alla presterade sämre än vad deras löner antyder att de borde ha gjort.

Meddelande till redaktörer:

"Bwin Player Value Index" visar vilka lag som kunderna anser erbjuda bäst värde för pengarna. Undersökningen har sammanställts genom att titta på individuella spelarlöner i alla lag i fotbolls-EM 2012 och sedan beräkna index genom att ranka lönerna och jämföra dem med respektive lags odds. Danmark toppar för närvarande BVPI, vilket återspeglar ett lag som gör bra ifrån sig med begränsade resurser, medan marknaden anser att Englands, Sveriges och Irlands spelare är "överbetalda".

Bwin kommer att övervaka lagens prestationer under hela turneringen och regelbundet uppdatera bwin Player Value Index. Du hittar det på http://bwinbetting.com/euro-2012/england/filthy-rich-england-stars-shocking-money-euro-2012,20954.html

Kontaktinformation:

Bwins språkrör - Warren Lush, Warren.lush@bwinparty.com

bwin Player Value Index

Presskontakter

För mer information, kontakta Rosie Everard rosie.everard@stickyeyes.com eller Charlayne Iwanczuk charlayne.iwanczuk@stickyeyes.com / +44-(0)113-391-2929