"AMD CHANGING THE GAMES", il primo progetto sociale di AMD Foundation

04/giu/2008 15.49.00 pergola Contatta l'autore

AMD ha annunciato “AMD Changing the Game”, laprima iniziativa della nuova fondazioneAMD (AMD Foundation).Il programma “AMD Changing the Game” è destinato a migliorare le competenze tecniche e fornire consigli di vitaai bambini, tramite lo sviluppo di  giochi digitali a contenuto sociale.Il programma trova le sue radici nell'impegno e nell'esperienza di AMD nelsostenere l'istruzione unito alla passione e alla competenza dell’aziendanel settore gaming. Il lancio di questa iniziativa accompagna lasponsorizzazione e la partecipazione di AMD alla quinta edizione del“Game for Change Festival”  che si tiene il 3 e 4 giugno allaNew School for Design Parsons di New York.

Oltre a competenze di tipotecnico, come scienza, tecnologia, ingegneria e matematica, i giochi digitalipossono essere utilizzati per aiutare ad insegnare ai giovani a essere deicittadini più responsabili ed a trovare modi positivi per affrontare questioni sociali quali la povertà, la fame, la malattia, la scarsità di risorseidriche ed il surriscaldamento del pianeta.

AttraversoAMD Changing the Game, le donazioni di AMD Foundation andranno alleorganizzazioni non profit che ispirano i giovani ad imparare creando giochi acontenuto sociale. Anche i dipendenti supporteranno l'iniziativa attraversoopportunità di volontariato. Nel suo anno di prova, saranno finanziate leseguenti organizzazioni:

- Girlstart, è un’organizzazione non profit di Austincreata per consentire alle ragazze delle scuole medie e superiori di eccellerein matematica, scienze e tecnologia.

Nell’estate 2008, lasovvenzione di AMD Foundation ha consentito a 60 ragazze di partecipare a unprogramma incentrato sui giochi a contenuto sociale. Come primo progetto, leragazze creeranno un evento di coscienza sociale in Teen Second Life, un luogodi incontro virtuale per i giovani dai 13 ai 17 anni di tutto il mondo per fareamicizia, giocare, imparare e creare. Il team di Girlstart identificherà unproblema sociale di rilevanza e creerà un evento in Teen Second Life checontribuirà ad accrescere la consapevolezza e ispirare l'azione intorno alproblema;

- Global Kids è un’organizzazione non profit di Brooklynche mira a trasformare i giovani in studenti di successo e leader a livellomondiale e di comunità.

Attraverso la sua sovvenzione alprogramma Playing for Keeps di Global Kids, AMD si è unita al MicrosoftCorporation consentendo a 20 giovani provenienti da comunità diverse dicollaborare con gli sviluppatori di giochi per implementare, creare e distribuireun gioco in seguito all'uragano Katrina. Come parte di lancio del Game for Change Festival, la AMD Foundation, incollaborazione con la John G.e Catherine T. MacArthur Foundation, sarà sponsor di “Let the GamesBegin" un laboratorio di un giorno per le organizzazioni non profit,focalizzato sulla creazione di giochi a carattere sociale.

- Istitute for Urban Game Design, è un’organizzazione non profit di Washington,specializzata nell’insegnamento di scienze, tecnologia, ingegneria ematematica (STEM) attraverso la partecipazione attiva nella creazione di giochidigitali. La sovvenzione dell’AMD Foundation, che avrà inizionell’estate 2008, consentirà ai partecipanti dell’IUGD di applicareciò che hanno appreso nella modellistica 3D, animazione e programmazione persviluppare un gioco incentrato sul tema dei consumi energetici. Gli studentiimpareranno ad esplorare le questioni sociali associate a diversi tipi dienergia.

- Science Buddies èun’organizzazione nazionale non profit, con sede nella California'sSilicon Valley, che offre una varietà di strumenti web-based che aiutano glistudenti a esplorare le scienze attraverso progetti di ricerca scientifica. La concessione della AMD Foundation consentirà all’associazione dilanciare un video e un’area di giochi per computer sul suo sito conl’obiettivo di aiutare gli studenti a capire e mettere in pratica ciò cheè necessario per la progettazione digitale di giochi.

Ulteriori informazioni sono disponibili sul sito www.amd.com/changingthegame

Di seguito la notizia in dettaglio, in inglese.

Per ulteriori informazioni:

TravisBullard - AMD Public Relations – Tel - (512)602-5667 - travis.bullard@amd.com

Anna Carzana - AMD Public Relations  -  Tel. +3902.3008161
Luisella Lucchini  -  Imageware  -  Tel.
+39 02.700251

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

AMD Foundation Launches “AMD Changing the Game”

- New Initiative Designed to Enhance Education through GameDevelopment -

NEW YORK – June 2, 2008 – AMD (NYSE: AMD) today announced the launchof AMD Changingthe Game, the first initiative of the newly formed AMD Foundation.The AMD Changing the Game programis intended to improve critical technical and life skills by teaching kids todevelop digital games with social content. The program is rooted in AMD’scommitment and experience in supporting education with the company’spassion and expertise in the gaming industry. The program’s launchaccompanies AMD’s sponsorship and participation at the Fifth Annual Games for Change Festival to be heldJune 3 - 4 at Parsons The New School for Design in New York City.

AMD Changing the Game is a natural fit for AMD, which features productspowering the visual experience of the two most popular gaming consoles in theworld today[1] and which recently launched AMDGAME!, a program designed to help consumers select perfectly suited PCs forhigh-definition gaming.

“Wehave a tremendous opportunity to harness the passion that kids have for gamingwhile teaching the skills they need to be successful in our 21stCentury digital economy,” said Dirk Meyer, AMD president and chiefoperating officer.

Inaddition to technical skills such as science, technology, engineering and math,digital games can be used to help teach youth how to be more engaged citizens,to see conflict from another’s viewpoint and find positive ways torespond to challenging social issues such as poverty, hunger, disease, energyconservation, water use and global warming.

“Today’syouth are highly concerned about social issues and the current generation ofyouth gamers is among the most socially conscious in history,” saidSuzanne Seggerman, co-founder and president of Games for Change. “Themovement toward educating and engaging youth through digital games for changenot only raises awareness of the importance of social issues, but gives youthan opportunity to make a difference. As this movement continues to buildmomentum, we believe that partnerships and grant support from leadingtechnology companies like AMD will be critical to its success.”

ThroughAMD Changing the Game, AMDFoundation grants will go to nonprofitorganizations that inspire young people learn while creating games withsocial content. Employees will also support the initiative through volunteeropportunities. In its pilot year, the following organizations will be funded:

• Girlstart, is an Austin, TX-based nonprofit organization created to empower middle and high school girls to excel in math, science, and technology. In the summer of 2008, the AMD Foundation’s grant will enable 60 Girlstart participants to attend a program focused on games with social content. As a capstone project, girls will be creating a social awareness event in Teen Second Life, a virtual gathering place for teens 13-17 all over the world to make friends, play, learn and create. The Girlstart team will identify a social issue of importance to them and create an event in Teen Second Life that will help raise awareness and inspire action around the issue.

o                              Global Kids, is a Brooklyn, NY-basednonprofit organization that seeks to transform urban youth into successfulstudents and global and community leaders. Through its grant to GlobalKids’ Playing for Keepsprogram, AMD has joined The Microsoft Corporation in enabling 20 young peoplefrom underserved communities to work with game developers to develop, createand distribute a game about the heroic role of residents following HurricaneKatrina. Last year, young people worked with developers in the Playing for Keeps program created the gameAyiti: The Cost of Life whichallows players to assume the role of impoverished people living in rural Haitiwith the goal of meeting some key health, education and quality of lifechallenges.

o                              Institute for Urban GameDesign, is aWashington, DC-based nonprofit organization teaching science, technology,engineering and math (STEM)

skills through the hands-on creation of digital games.Beginning in the summer of 2008, the AMD Foundation’s grant will enableIUGD participants to apply their learning in 3-D modeling, animation andcomputer programming to the development of a game focused on the issue ofenergy usage. Students will learn about and explore the social issuesassociated with different types of energy.

• Science Buddies is a national, non-profit organization based in California's Silicon Valley offering a variety of web-based tools that help K-12 students explore science through research-based projects often done at Science Fairs and other school and community events. AMD Foundation’s grant will enable Science Buddies to launch a Video and Computer Games Interest Area on its site aimed at helping students understand and practice what is required to design digital games. AMD volunteers will work with Science Buddies staff scientists to develop project ideas to spark student interest in exploring topics such as human behavior in games, ergonomics, game design and programming and the incorporation of social or educational content in games.

Aspart of launching the Games for Change Festival, the AMD Foundation, inpartnership with the John G. and Catherine T. MacArthur Foundation, issponsoring “Let the Games Begin,” a day-long workshop for nonprofitorganizations focusing on how to create social issue games. The workshop willfeature interactive lectures by some of the nation’s leading authoritieson social issue game development and cover fundamentals such as game design,fundraising, evaluation, youth participation, distribution and press strategies.

Followingthe Festival, the AMD Foundation and Games for Change plan to co-produce ahow-to digital toolkitfor nonprofits that includes examples of games with social content, interviewswith key experts and additional guidance for nonprofits creating social issuegames for the first time.

AMD isalso working with PETLab, a joint project of Games for Change and Parsons TheNews School, to create a social issue game development curriculum for youth.The curriculum is expected to be piloted in the fall of 2008.

For more information about AMD Changing the Game,including a video and other materials, visit www.amd.com/changingthegame. Alsovisit AMDUnprocessed on Facebook for additional information and regular updates.

About AMD

AdvancedMicro Devices (NYSE: AMD) is a leading global provider of innovative processingsolutions in the computing, graphics and consumer electronics markets. AMD isdedicated to driving open innovation, choice and industry growth by deliveringsuperior customer-centric solutions that empower consumers and businessesworldwide.

About the AMD Foundation

The AMD Foundation connects and empowers individuals withknowledge, thereby opening doors to opportunity.

Foundation assets are specifically invested in: Initiativesthat inspire and facilitate science, technology, engineering and math learningfor current and future generations (STEM skills); Support of employees’community interests by matching their personal donations of time and money tolocal organizations and schools (AMD Employee Giving Program); Contributions ofaid when disaster strikes the communities where we operate (Disaster Relief).

About Games for Change

Gamesfor Change (G4C) provides support, visibility and shared resources toindividuals and organizations using digital games for social change, givingspecial assistance to non-profits and foundations entering the field. G4C wasformed in 2004 as a sub-group of the Serious Games Initiative. Today, G4C actsas a national hub to help organizations network and develop videogame projectsbeyond their traditional expertise. Its members represent hundreds oforganizations and include partners in the games industry, academia, nonprofits,local and state governments, foundations, the UN and artists.

—30—

©2008, Advanced Micro Devices, Inc. AMD, theAMD Arrow logo, and combinations thereof, are trademarks of Advanced MicroDevices, Inc. Other names are for informational purposes only and may betrademarks of their respective owners. Links to third party sites are provided forconvenience and unless explicitly stated, AMD is not responsible for thecontents of such linked sites and no endorsement is implied.

[1] See VG Chartz