Il nuovo processore Quad-Core AMD Opteron a 45 nm regala un vantaggio competitivo ai siti e-commerce in vista del Natale

18/dic/2008 12.28.33 pergola Contatta l'autore

Mentre la corsa agli acquisti natalizi entra nel suo periodo più “caldo”, la famiglia di processori Quad-Core AMD Opteron si afferma come la soluzione ideale per i siti e-commerce grazie ai nuovi risultati prestazionali che AMD ha appena annunciato. Il nuovo processore Quad-Core AMD Opteron ha infatti raggiunto le prime posizioni nelle classifiche grazie alle performance ottenute legate a un'ampia varietà di workload associati al Web serving, al completamento delle transazioni e alla gestione dei database, dimostrando di essere la piattaforma di riferimento per i siti di commercio online e per ogni altra attività business che si affidi a transazioni condotte via Internet.

Il processore Quad-Core AMD Opteron garantisce eccezionali rapporti prezzo/prestazioni e performance per watt fornendo, a chi conduce le proprie attività sul Web, prestazioni superiori.

Numerosi sistemi prodotti da importanti OEM che integrano il nuovo processore Quad-Core AMD Opteron hanno ottenuto i punteggi più elevati nei benchmark che misurano le aree critiche per le attività di business online. Tali sistemi comprendono server a 2, 4 e 8 socket, a dimostrazione della scalabilità prestazionale di cui i clienti AMD possono disporre, per rispondere alle esigenze di potenza di calcolo presenti e future.

- Il benchmark Oracle Small Configuration (Single Database) e Oracle Medium Configuration (Single Database) misurano il supporto fornito a un grande numero di transazioni simultanee condotte da più applicazioni online. I sistemi basati sul processore Quad-Core AMD Opteron forniscono prestazioni superiori del 14% rispetto alla concorrenza nei server a due socket, e dell'11% nel caso dei server a quattro socket.(1)

- SPECjbb2005 è un criterio particolarmente diffuso per misurare le prestazioni delle applicazioni Java server-side. I server dotati di processori Quad-Core AMD Opteron hanno dimostrato performance più elevate dal 14% dei sistemi a 2 socket fino al 36% dei sistemi a 4 socket.(2)

- SPECweb2005 misura le performance dei server Web, e anche qui i server basati sui processori AMD Opteron detengono il record prestazionale per i sistemi a 2 socket con un vantaggio del 27% rispetto a una soluzione concorrente configurata in modo similare.(3)

Di seguito la notizia in dettaglio, in inglese.

Per ulteriori informazioni:

Teresa Osborne - AMD Public Relations - (512) 633-8228  Teresa.Osborne@amd.com

Anna Carzana - AMD Public Relations - Tel. + 39 02.3008161

Luisella Lucchini - Imageware - Tel. +39 02.700251

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

The New Quad-Core AMD Opteron™ Processor Delivers Competitive Advantage
for E-Tailers During Holiday Shopping Season

—       45nm Quad-Core AMD Opteron™ processor achieves performance leadership on critical online business workloads including Web serving, online transaction processing and database management —

SUNNYVALE, Calif. — 18 dicembre, 2008 — As the online holiday shopping season reaches its busiest time, the Quad-Core AMD Opteron™ processor family is now the ideal solution for e-tailers based on performance results AMD (AMD: NYSE) announced today. The enhanced Quad-Core AMD Opteron processor achieves the top performance spots on a wide range of Web serving, transaction processing and database management application workloads, demonstrating it is the leading platform for online retailers and other businesses that rely heavily on internet-based transactions.

“Performance and stability are part of our customer experience and a key to growing loyal and recurring customers. We are solely based on online sales so we must structure our IT operation around servers that are consistently able to scale with our growth and deliver performance to meet high traffic periods without increased latency,” said, Kelly Phillipps, CIO, Backcountry.com <http://www.backcountry.com>. “Backcountry.com is the best online retailer for core gear on the planet.  AMD has provided the technology that helps us operate more effectively and efficiently and is an integral partner in delivering on our vision."

Backcountry.com is a leading e-tailer often recognized for its cutting-edge e-commerce models. It offers approximately 470 brands and more than 20,000 products.  Its data center relies on Quad-Core AMD Opteron processor-based servers for web serving, real-time inventory management and for processing the 650 million page-views expected in 2009.
        “Efficiencies and cost of ownership are key concerns for data center managers. Now, more than ever they are looking to lower their cost of ownership by deploying stable, scalable platforms for their market,” said Patrick Patla, vice president and general manager, Server Workstation Division, AMD. “In today’s evolving business environment, the Quad-Core AMD Opteron processor provides outstanding performance per watt and delivers web-based businesses with performance leadership they need for next generation Web applications.”

Unparalleled Performance Leadership on Workloads that Matter Most

Numerous systems currently on the market from leading OEMs that feature the new Quad-Core AMD Opteron processor have achieved top benchmark scores in areas critical to online businesses.  These systems include 2-, 4-, and 8-socket servers, demonstrating the performance scalability that AMD customers can leverage for their current and future computing requirements.

• The Oracle Small Configuration (Single Database) and Oracle Medium Configuration (Single Database) benchmarks measure support for a large number of concurrent transactions on multiple online applications.  Systems based on the Quad-Core AMD Opteron processor deliver 14 percent more performance than the competition for two-socket servers and 11 percent better performance than the competition for four-socket servers.(1)
  • SPECjbb®2005 is a widely recognized measurement of server-side Java application performance.  Quad-Core AMD Opteron processor-based servers have demonstrated superior performance from 14 percent compared to competitive 2-socket systems to 36 percent on 4-socket systems, to the best 8-processor result with a score of 1037851 bops.(2)
  • SPECweb®2005 measures the performance of web servers and AMD Opteron processor-based servers hold the top performance record for 2-socket systems, with a 27 percent advantage over a similarly configured competitive solution.(3)

Even more important to businesses today, beyond raw performance, is the combination of performance and cost efficiency in the datacenter, an area where the Quad-Core AMD Opteron processor has consistently delivered for small, medium and enterprise-class businesses.

• An HP ProLiant system showed the best value for performance among 4P systems with $0.96 price per transaction, a 13 percent advantage over competing x86-based systems on the TPC-C Value benchmark. (4)
  • The 8P HP ProLiant system delivered a $3.24 price/performance score, a 40 percent improvement compared to competing x86 systems based on the 300 GB TPC-H Value benchmark.(5)
  • The SPECpower_ssj2008 benchmark measures the energy efficiency, power and performance characteristics of server-side Java workloads.  The new Quad-Core AMD Opteron processor is behind the world record holding score for 4P servers with a 40 percent greater advantage over the competitive solution. (6)

Visit AMD on the Web

Additional benchmark information for the Quad-Core AMD Opteron processor is available at http://www.amd.com/opteronperformance.  For FAQs, development tools, online press kits and other general information, please visit http://multicore.amd.com. Enhanced Quad-Core AMD Opteron processor pricing can be found at http://www.amd.com/pricing.

About AMD

Advanced Micro Devices (NYSE: AMD) is a leading global provider of innovative processing solutions in the computing and graphics markets. AMD is dedicated to driving open innovation, choice and industry growth by delivering superior customer-centric solutions that empower consumers and businesses worldwide. For more information, visit http://www.amd.com.
                                                        —30—
AMD, the AMD Arrow logo, AMD Opteron, and combinations thereof are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. Other names are for informational purposes only and may be trademarks of their respective owners.

SPEC, SPECfp, SPECjbb, SPECpower_ssj, and SPECint are registered trademarks of the Standard Performance Evaluation Corporation.

(1) Two-Socket Oracle Small Configuration Benchmark – Single DB Instance results are based on tests using 2 x Quad-Core AMD Opteron™ processors (“Shanghai”) Model 2384 in HP ProLiant BL465c G5 server. See http://www.oracle.com/apps_benchmark/doc/E-Bus-11i-OASB_ORA_HP-bl465c-2384-1000.pdf. Intel results based on 2 x Quad-Core Intel Xeon processors (“Harpertown”) Model X5460 in HP ProLiant BL460c server. See http://www.oracle.com/apps_benchmark/doc/E-Bus-11i-OASB_ORA_HP-bl460c-1000.pdf. Four-Socket Oracle Medium Configuration Benchmark – Single DB Instance results are based on tests using 4 x Quad-Core AMD Opteron processors (“Shanghai”) Model 8384 in HP ProLiant DL585 G5 server. See http://www.oracle.com/apps_benchmark/doc/E-Bus-11i-OASB_ORA_Med_HP_DL585-3000-16-core.pdf. Intel results based on 4 x Quad-Core Intel Xeon processors (“Dunnington”) Model X7460 in HP ProLiant DL580 G5 server. See http://www.oracle.com/apps_benchmark/doc/E-Bus-11i-OASB_ORA_Med_HP_DL580-6-core-3000.pdf.

(2) Two-socket SPECjbb®2005 results are based on tests using 2 x Quad-Core AMD Opteron™ processors (“Shanghai”) Model 2384 in Supermicro A+ Server 1021M-UR+B motherboard, Intel result based on 2 x Quad-Core Intel Xeon processors (“Harpertown”) Model E5450 in IBM BladeCenter HS21XM server. Four-socket SPECjbb®2005 results are based on tests using 4 x Quad-Core AMD Opteron™ processors (“Shanghai”) Model 8384 in IBM Bladecenter LS42 Intel results based on 4 x Hex-Core Intel Xeon processors (“Dunnington”) Model X7460 in Sun Fire X4450 server.  Results published on www.spec.org as of December 17, 2008. Eight-socket SPECjbb®2005 results are based on tests using 8x AMD Opteron™ processors Model 8384 in Sun Fire X4600 M2 server. See
http://www.sun.com/servers/x64/x4600/benchmarks.jsp?display=14#14. Results submitted on www.spec.org as of December 17, 2008.

(3) Two-socket SPECweb®2005 results are based on tests using 2x AMD Opteron™ processor Model 2384 in Sun Fire X4240 server. See
http://www.sun.com/servers/x64/x4240/benchmarks.jsp?display=1#1. Intel result based on HP ProLiant DL380 G5 server equipped with two 3.16 GHz Quad-core Intel Xeon 5460 processors. Results stated above reflect results submitted on www.spec.org as of December 17, 2008.

(4) TPC-C Value results are based on tests using 4 x Quad-Core AMD OpteronTM processors (“Shanghai”) Model 8384 in HP ProLiant DL585 G5 server. See http://www.tpc.org/results/individual_results/HP/HP_ProLiant_DL585G5_2.7GHz_es.pdf.  Intel result based on 4 x Hex-Core Intel Xeon processors (“Dunnington”) Model X7460 in HP ProLiant DL580 G5 server.  See http://tpc.org/results/individual_results/HP/HP_ProLiant_DL580G5_2.67GHz_es.pdf.

(5) TPC-H Value results are based on tests using 8 x Quad-Core AMD OpteronTM processors (“Shanghai”) Model 8384 in HP ProLiant DL785 G5 server. See http://www.tpc.org/results/individual_results/HP/HP_DL785_300G_11-17-2008_ES.pdf.  Intel result based on 8 x Quad-Core Intel Xeon processors (“Tigerton”) Model X7350 in IBM System x3950 M2 server. See http://www.tpc.org/results/individual_results/IBM/ibm.x3950M2.h.300GB.es.112807.pdf

(6) SPECpower_ssj2008 results based on using AMD Opteron processor model 8384 (“Shanghai”) (http://www.spec.org/power_ssj2008/results/res2008q4/power_ssj2008-20081113-00097.html) and Intel Xeon L7345 (“Tigerton”) processors. Results stated above reflect results published on www.spec.org as of December 17, 2008.