NOMINA in casa AMD: Sergio CERESA DIRETTORE VENDITE per il segmento RETAIL, in EMEA

17/feb/2009 11.18.15 pergola Contatta l'autore

AMD ha annunciato oggi la nomina di Sergio Ceresa a Direttore Vendite per il mercato retail nell’area EMEA.

Con sede a Milano e riportando direttamente ad Alberto Bozzo - AMD Corporate Vice President and General Manager EMEA - Ceresa avrà la responsabilità di rafforzare il business di AMD nel mercato retail attraverso l’esperienza consolidata e maturata in questi anni.

“Il mercato retail rappresenta per AMD un segmento strategico”, commenta Bozzo. “Sono certo che Sergio sarà in grado di sfruttare al meglio il potenziale offerto dalla linea di prodotti AMD e di capitalizzare il valore che l’azienda propone grazie ai suoi processori e alle soluzioni grafiche dalle elevate prestazioni”.

Prima di entrare in AMD, Ceresa, che vanta un’esperienza di oltre 14 anni nello sviluppo del mercato retail, ha ricoperto il ruolo di Consumer Business Manager in HP Italia, occupandosi delle vendite, del marketing e della gestione del prodotto per l’Imanging & Printing Group. Laureato in Informatica, ha consolidato il suo percorso lavorativo anche in Sony in Apple.

Di seguito la notizia in inglese e in allegato la sua foto.

Anna Carzana - AMD Public Relations  -  Tel. + 39 02.3008161
Luisella Lucchini  -  Imageware  -  Tel. +39 02.700251

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

AMD Names Sergio Ceresa Director of Sales for the

Retail Segment in EMEA

Milan, Italy - 17 Feb., 2009 -- AMD (NYSE: AMD) today announced the appointment of Sergio Ceresa to director of sales for the retail go-to-market segment for Europe, the Middle East and Africa (EMEA).

Based in Milan and reporting to Alberto Bozzo, AMD’s corporate vice president and general manager EMEA, Sergio will lead the company’s efforts to increase its share of business in the retail market by bringing its unique value proposition to consumers in EMEA.

“As the path to the consumer, the retail market represents a strategic segment for AMD,” said Bozzo. “I am confident that Sergio’s experience in this area makes him the right person to leverage AMD’s strong product line-up and value proposition as the only company able to deliver high-performance processor and graphics products.”

Sergio joins AMD with fourteen years’ experience in retail business development and management positions. He was most recently consumer business manager for HP in Italy, covering sales, marketing and product category management within the company’s Imaging and Printing Group.  Ceresa also spent time at both Sony and Apple.  He holds a degree in information sciences.

About AMD

Advanced Micro Devices (NYSE: AMD) is an innovative technology company dedicated to collaborating with customers and partners to ignite the next generation of computing and graphics solutions at work, home and play. For more information, visit http://www.amd.com.